[youtube http://www.youtube.com/watch?v=-4HJS3DFvzg?rel=0&w=480&h=390]
Η εταιρεία Γερμανός δημιούργησε μια διαφήμιση που μας θυμίζει τους φαλλοκρατικούς όρους που είναι στημένη όχι μόνο η διαφήμιση, αλλά η βιομηχανία του θεάματος και η κοινωνία. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που μια διαφήμιση αναπαράγει στερεότυπα. Το πιο χυδαίο στην αισθητική της εν λόγω διαφήμισης είναι ότι η γυναίκα παρουσιάζεται ως αντικείμενο, ανταλλάξιμο και με συγκεκριμένη αξία. Μάλιστα παρομοιάζεται με τέτοιο τρόπο που θεωρείται -στην καλύτερη περίπτωση- ισοδύναμη του χρήματος.
Δεν είναι μόνο θέμα ηθικής το πως προβάλεται η γυναίκα σε μια διαφήμιση, ούτε είναι το πιο προσβλητικό που έχουμε δει. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνηθίζουμε σ' αυτή την λογική. Και βέβαια αυτού του είδους το "χιούμορ" που ασπάζεται το σποτ μπορεί να έχει κάποια πλάκα όταν γίνεται μεταξύ φίλων, αλλά όταν στην μέση μπαίνει το κέρδος τότε είναι ντροπιαστικό.
Η διαφήμιση τόσα χρόνια έχει καταφέρει να μην γίνεται αντικείμενο κριτικής στον δημόσιο διάλογο και να αποκρύπτει την πραγματική της φύση. Η διαφήμιση ασκεί εξουσία και κάνει το μέσο απόκτησης κέρδους να φαντάζει ουδέτερο. Οι σεξιστικά δομημένες διαφημίσεις τονώνουν τον..."ανδρισμό" και παρουσιάζουν ένα κακέκτυπο της ανεξάρτητης γυναίκας. Τα δύο φύλα προβάλονται με τρόπο στερεοτυπικό που θυμίζει καρτούν, δίνοντας πόντους στους ρόλους που πρέπει να ακολουθούν. Το γυναικείο κορμί παρουσιάζεται ως προιόν, ο ερωτισμός ζητούμενο που μπορεί να αγοραστεί, ο άντρας ως πίθηκος, η οικογένεια ως η ιδανική μονάδα κατανάλωσης. Η διαφήμιση τόσα χρόνια κάνει μονόλογο και αυτό πρέπει να αλλάξει.
Παρακάτω διαφημίσεις με σεξιστικό περιεχόμενο.
1 σχόλια:
Η αληθεια ειναι οτι κ γω οταν ειδα την διαφημιση γελασα,αλλα πραγματι ειναι προσβλητικη για τις γυναικες κ χυδαια!Δεν μου κανει εντυπωση ομως γιατι ουδεποτε υπηρξε φεμινισμος η ισοτητα μεταξυ των δυο φυλων.Η κοινωνια ηταν παντα ανδροκρατουμενη κ ολα λειτουργουσαν υπερ των ανδρων και αυτο ειναι κατι που δυστυχως δεν μπορει ν'αλλαξει ευκολα. Ωστοσο πρεπει οσο ολοι μας μπορουμε να εμποδιζουμε τετοια υποβαθμιση της ανθρωπινης φυσης της γυναικας σε κλισε ρολους.
Πολλες απο τις παλιοτερες διαφημισεις που δημοσιευεις ειναι πραγματικα τραγικες κ θλιβερες και απορω που δεν θπηρξε αντιδραση ωστε να μην κυκλοφορησουν...
Δημοσίευση σχολίου