Η Υπατία γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 370 π.Χ. και ήταν κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα και ταξίδεψε στην Αθήνα και στην Ιταλία για να πάρει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση. Στην Αθήνα παρακολούθησε μαθήματα στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας αλλά μαθήτευσε και κοντά στο Πρόκλο και τον Ιεροκλή. Επιστρέφοντας στην Αλεξάνδρεια, έγινε επικεφαλής της εκεί σχολής των Πλατωνιστών διδάσκοντας φιλοσοφία και μαθηματικά αποτελώντας πόλο έλξης για τους διανοούμενους της εποχής ενώ έκανε και εκτενή και ουσιώδη σχόλια στα μαθηματικά έργα του Διόφαντου και του Απολλώνιο. Η Υπατία είχε πλήθος γνώσεων και η προσωπικότητά της την έκανε αγαπητή στους πολίτες της Αλεξάνδρειας. Τα περισσότερα από τα γραπτά της ήταν αρχικά σημειώσεις για τους μαθητές της. Το σημαντικότερο έργο της ήταν η άλγεβρα, καθώς έγραψε πολλά σχόλια σχετικά με την αριθμητική σε 13 βιβλία. Ανέπτυξε τις απροσδιόριστες εξισώσεις, δηλαδή εξισώσεις με πολλές λύσεις. Επίσης μελέτησε την κίνηση των ουράνιων σωμάτων (μέσω των Κωνικών του Απολλώνιου), ενώ πεδίο δράσης της αποτέλεσε και η φιλοσοφία. Ακόμη κατασκεύασε μεταξύ άλλων μια συσκευή διύλισης του νερού κι ένα υδρόμετρο για την μέτρηση της πυκνότητας ενός υγρού.
Η Υπατία ήταν η τελευταία επιστήμονας που πίστευε στον παγανισμό. Ο θάνατός της ήταν συμβολικά το τέλος της αρχαίας επιστήμης. Ήταν εκείνη που μέσω επιχειρημάτων αποδείκνυε την παγανιστική καταγωγή του Χριστιανισμού. Εκτός από αυτό, εξέθετε τα θαύματα που πίστευαν οι χριστιανοί, αναλύοντάς τα σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους. Η Υπατία στόχευσε στην διδασκαλία του Πλωτίνου, όπου σύμφωνα μ' αυτήν υπάρχει μια πραγματικότητα που οι άνθρωποι δεν έχουν την διάνοια (είτε γλωσσικά είτε σε επίπεδο σκέψης) για να αντιληφθούν. Εκεί αφιέρωσε την ζωή της. Στην φύση της πραγματικότητας. Και μάλιστα δίδαξε τις φιλοσοφικές αυτές ιδέες με επιστημονικότητα.
Όταν ο Κύριλλος έγινε επίσκοπος της Αλεξάνδρειας, ο Ορέστης ήταν Ρωμαίος έπαρχος. Η εκκλησία και το κράτος συγκρούστηκαν και η Υπατία βρέθηκε στην μέση της σύγκρουσης. Γιατί; Ήταν επιστήμων (άρα ειδωλολάτρης), ο Ορέστης την υποστήριζε στις έρευνες (άρα η κρατική πλευρά ήταν με το μέρος της) και το πιο ασυγχώρητο, ήταν γυναίκα. Η Υπατία δολοφονήθηκε από ρασοφόρους χριστιανούς. Την ξυλοκόπησαν άγρια, την βίασαν και διαμέλισαν το κορμί της. Μάλιστα οι μοναχοί για να μην αφήσουν απομεινάριά της, την έκαψαν! Ένα έγκλημα χριστιανών, από τα πολλά που έχουν συμβεί ιστορικά. Μάλιστα ο Κύριλλος (ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας της) γιορτάζεται από την ορθόδοξη εκκλησία.
Κοίτα και: Esoterica
2 σχόλια:
Σου άρεσε κι εσένα να υποθέσω η ταινία;
Αν και παραέδωσε βάσυ στο "άνδρες-κολημένοι-με-όμορφη-γυναίκα-που-είναι-στον-κόσμο-της"....
Ήταν πολύ όμορφη ταινία
και έδωσε άψογα την άρρωστη γέννηση του δόγματος του Χριστιανισμού!
Δεν έχω δει την ταινία αλλά είχα διαβάσει πολύ καλές κριτικές. Θα την δω σίγουρα σε dvd! Ένα από τα πολλά εγκλήματα όπως λες και μία από τις πολλές γυναίκες που βρήκαν απαίσιο θάνατο ακριβώς επειδή τόλμησαν να σκεφτούν, να μορφωθούν και να είναι ανεξάρτητες...
Δημοσίευση σχολίου