Παλιότερα οι άνθρωποι ήταν ευχαριστημένοι με λίγα. Οδηγούσαν αυτοκίνητα όπου το τζάμι κατέβαινε χειροκίνητα, είχαν τηλέφωνα προορισμένα να...παίρνουν τηλέφωνο και δεν τους προσφέρονταν τόσο απλόχερα αντικείμενα που παραέκαναν εύκολη την ζωή τους λες και είναι κουλοί. Καλή η ευκολία αλλά το να μετατρέπεται ο άνθρωπος σε ον που δεν μπορεί να σκεφτεί εις το όνομα της άνεσης και της πολυτέλειας αυτό είναι πιθηκισμός.
Στην εποχή μας τα αξεσουάρ πληθαίνουν, οι εφαρμογές γίνονται πιο "παιχνιδιάρικες", τα αντικείμενα γίνονται πιο σύνθετα. Όλα τα προϊόντα από κινητά ως αυτοκίνητα συνοδεύονται από την φράση "νέας γενιάς" κι εμείς νομίζουμε πως αποκτώντας τα εξελισσόμαστε και ως άτομα. Αυτή βέβαια είναι η ψευδαίσθηση της κατανάλωσης. Οι άνθρωποι έχουν γίνει το ίδιο πολύπλοκοι και η απλότητα είναι ένα χαρακτηριστικό που το συναντάς όλο και πιο σπάνια πλέον. Η έλλειψη παιδείας, κουλτούρας κι ενίοτε αυτοπεποίθησης, κάνει τον σύγχρονο άνθρωπο να κυνηγά σαν νευρωτικός ρούχα με "επώνυμες" υπογραφές, gadgets και λοιπά αξεσουάρ που προσδίδουν κοινωνική ταυτότητα. Όταν ένα αντικείμενο φθείρεται, το βαριόμαστε ή θέλουμε να πάρουμε την νέα έκδοσή του προμηθευόμαστε ένα παρόμοιο που είναι πιο φανταχτερό. Πλέον κάποιος γκρινιάζει ότι δεν έχει λεφτά, επειδή δεν μπορεί ν' αγοράσει νέο κουστούμι ή 3G κινητό.
Αλλάζουν επιφανειακά τα όρια των διακρίσεων. Γι' αυτό μπορεί ένας που χρωστάει δόσεις ενός δανείου ή δεν μπορεί να πληρώσει έναν γιατρό να έχει παρόλα αυτά σινιέ κουστούμι και να πίνει freddo. Η αληθινή πολυτέλεια όπως έχουμε καταντήσει είναι η απλότητα. Η δυνατότητα να ευχαριστηθείς τις καταστάσεις και τα πράγματα απογυμνωμένα βαφτίζεται "παλαιομοδίτικη", το αυτονόητο έπαψε να υπάρχει και αυτός που ακολουθεί δικό του τρόπο ζωής και αρνείται την ροπή των πολλών θεωρείται γραφικός. Η επικοινωνία των ανθρώπων γίνεται κι αυτή πιο περίπλοκη αφού το πλήθος των αντικειμένων κι η ψυχαναγκαστική ιδιοκτησία ορθώνει τείχη. Η απλότητα κατέληξε να είναι δυσεύρετη αφού το life style θέλει να την ξεχάσουμε. Αυτός που την ανακαλύπτει είναι και πιο ευτυχισμένος και παράλληλα δεν έχει ανάγκη τις διάφορες μόδες και τα πρότυπα που κατασκευάζει αυτή η "κούφια" βιομηχανία.
2 σχόλια:
και η απλότητα στην σκέψη, θάλεγα.από δίπλα κι αυτή, μας λείπει, μαζί με τις άλλες απλότητες.διαπίστωση, μάλλον μέσα στην απλότητά της.καλημέρα.
Ο καταναλωτικός τρόπος σκέψης έχει σκοτώσει την απλότητα καθώς το απλό έχει συνδυαστεί πλέον με το πρόχειρο, το "λιγότερο καλό", το ντεμοντέ κ.α.Άνθρωποι που καταφέρνουν και χαίρονται με τα απλά πράγματα και τις στιγμές και που δεν κάνουν την ζωή τους πιο πολύπλοκη απ'όσο μπορεί να έιναι, αντιμετωπίζονται ή ως υποκριτές ή σαν να έρχονται από άλλη εποχή.
Δημοσίευση σχολίου