Η ουσία της συζήτησης γύρω από την θανατική ποινή συμπυκνώνεται στο ερώτημα "υπέρ ή κατά"; Μια μορφή ποινής που έχει καταργηθεί στην Ευρώπη, αλλά στην Αμερική, την Κίνα και μερικά ακόμη μέρη του κόσμου βρίσκεται σε ισχύ. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως η Δικαιοσύνη πρέπει να δικάζει χωρίς πάθος και πως ποτέ δεν είναι αλάθητη. Οι εγκληματικές ενέργειες είναι ένα φαινόμενο τόσο παλιό, όσο ο κόσμος. Βέβαια η εγκληματικότητα σε κάθε εποχή εξαρτάται από την κοινωνική δικαιοσύνη, τις εκπαιδευτικές, επαγγελματικές και οικονομικές δυνατότητες και ευκαιρίες και το οικογενειακό περιβάλλον. Οι νόμοι που υπάρχουν επαρκούν αρκεί να εφαρμόζονται. Η θανατική ποινή- που μάλιστα το ΛΑΟΣ επιθυμούσε επιστροφή της και στην Ελλάδα- δεν ισοδυναμεί με νίκη απέναντι στο κακό, ούτε φέρνει πίσω το θύμα. Κάθε άτομο δικάζεται και καταδικάζεται για τον εαυτό του κι όχι για παραδειγματισμό. Κυρίως αυτή η ποινή δείχνει το ζωώδες πρόσωπο της κοινωνίας, ένα πρόσωπο σκοτεινό και εκδικητικό, που επικροτεί το μίσος, ένας φόνος με την σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε κράτους. Ο νόμος που ορίζεται βέβαια δεν υπακούει στους νόμους της φύσης. Κι αυτό γιατί ο άνθρωπος έχει τον φόνο στο αίμα του κι αν του δοθεί η ευκαιρία θα το πράξει ακόμη και στα πλαίσια της νομιμότητας.
Για να ανταπαντήσουμε σε όσους υποστηρίζουν αυτό το μεσαιωνικό κατάλοιπο, αρκεί να συνοψίσουμε την θέση μας στα εξής σημεία: Η θανατική ποινή δεν προλαμβάνει κανένα έγκλημα. Αντιθέτως μέσα από την επιβολή της κάθε κράτος υποτιμά την αξία της ανθρώπινης ζωής ως ύψιστο αγαθό. Σίγουρα υπάρχουν περιπτώσεις (π.χ φόνοι ανηλίκων) που οι συγγενείς αναμένουν συναισθηματική και ηθική δικαίωση, ωστόσο πουθενά στον κόσμο δεν έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό μέσο καταστολής του εγκλήματος, καθώς τα ποσοστά δεν πέφτουν. Επίσης οι υποστηρικτές της θεωρούν πως με τον τρόπο αυτόν γλιτώνει κάποια χρήματα το σωφρονιστικό σύστημα. Όμως αγνοούν πως απ' τις πολλές ενστάσεις που κάνουν οι κατηγορούμενοι, παίρνει συνεχώς αναβολή η περίπτωσή τους κι έτσι φτάνουν στο σημείο να το επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο. Πέρα όλων αυτών μιλάμε για μια ποινή μη αναστρέψιμη σε περίπτωση λάθους. Είπαμε η Δικαιοσύνη δεν είναι αλάνθαστη και σε τέτοια περίπτωση δεν μπορεί να ανακαλέσει την απόφαση. Η θυσία του ενός για το "κοινό καλό" είναι μόνο μια αυταπάτη. Επίσης τόσο ο μελλοθάνατος που μέχρι την ύστατη ώρα υποφέρει ψυχολογικά, όσο κι ο εκτελεστής που αποκτηνώνεται από την επανάληψη της διαδικασίας, επιβαρύνονται από την φύση της ποινής. Τέλος, η θανατική ποινή παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Δυστυχώς στις μέρες μας η ψήφιση για την κατάργηση της θανατικής ποινής έχει εξελιχθεί σε ένα πολιτικό παιχνίδι. Οι λαοί -όσο κι αν ακουστεί παράξενο- έχουν οικειοποιηθεί την εξουσία του θανάτου. Φανταστείτε ένα ζοφερό μελλοντικό σενάριο όπου τα ΜΜΕ θα δίνουν την δυνατότητα στους ανθρώπους να μπορούν να οπλίζουν την ηλεκτρική καρέκλα, την καραμπίνα, τον θάλαμο αερίων, την λαιμητόμο ή την δηλητηριώδη σύριγγα μέσω των σφυγμομετρήσεων. Οι λαοί δεν θα σημαδεύουν τους κυβερνώντες για τους άδικους νόμους που θέσπισαν και για τις συνθήκες που δημιούργησαν, αλλά τον οποιοδήποτε εγκληματία. Θα θεωρούν τον θάνατο του άλλου εξιλέωση. Η κοινή γνώμη θα παρουσιάζεται τόσο ευσυγκίνητη σε κάθε περίπτωση ανάλογα με την έκταση που θα έχουν δώσει τα μέσα.
Ο Ροβεσπιέρος πρόφερε ότι: "Ο άνθρωπος πρέπει να είναι για τον άνθρωπο ένα ιερό αντικείμενο...Όταν ο νόμος καταργεί μια ανθρώπινη ζωή, μιμείται τον φονιά. Και οι πράξεις εκτέλεσης που διατάζει δεν είναι παρά δειλές δολοφονίες, επίσημα εγκλήματα". Οι κοινωνίες μας για να εξελιχθούν προς κάτι καλύτερο πρέπει να ρέπουν προς τον ανθρωπισμό. Να γίνουν κοινωνίες αλληλεγγύης που θα προστατεύουν όλα τα μέλη τους, ακόμη κι αυτά που παρανόμησαν.
Εξάλλου τόσα χρόνα βρίσκεται σε ισχύ η ποινή αυτή σε τόσες χώρες εδώ και πολλές διαφορετικές χρονολογικές περιόδους. Γιατί δεν έπεσαν λοιπόν τα επίπεδα της εγκληματικότητας; Ο ερπετοειδής φλοιός του εγκεφάλου μας ακόμη τρέφεται....
20 σχόλια:
Είναι ζήτημα ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αν και ποτέ δε θα ήθελα να ήμουν στη θέση του συγγενή που χάνει κάποιον δικό του από φόνο π.χ.Είναι θετικό που δεν την έχουμε πια και να σημειώσω ότι το ΛΑΟΣ δεν υποστήριξε επίσημα τη θέση αυτή στο πρόγραμμά του, αφού το ευρωπαϊκό πλαίσιο θα το καθιστούσε αυτό ανέφικτο (χεστηκ@ για τον Καρατζαφέρη, απλά μη δημιουργηθούν λάθος εντυπώσεις)
Σε μιά ενδεχόμενη επαναφορά της θανατικής ποινής, ο πρώτος που θα πρέπει να εκτελεστεί είναι αυτός που θα την επαναφέρει.
Άχρηστη "τιμωρία". Δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω εκτός από "σωτηρία" στον παραβάτη.
Θανατική ποινή όχι, ισόβια ναι και χωρίς εκπτώσεις γιατί υπάρχουν κάποιοι 'άνθρωποι’ που είναι πραγματικά επικίνδυνοι.
oso apotropeo eglima k an einai prepei pada na koitame vathitera se koinonika aitia ikogeniako perivalon adimetopish kinonias ktl.ginetai enas fonos gia thn katapolemish twn fwnwn.poso pio oximoro borei na ginei.kala den tithetai thema gia thn periptwsh lathous.afto pou me eknevrizei einai to laikistiko epixirima tipou an sou skotonan olh thn ikogenia esu ti tha ekanes.profanws an ton ixa brosta mou tha ton skotona.afto de shmenei pws o nomos prepei na dikeologei teties siberifores.
Θανατική ποινή σημαίνει την παραδοχή της αποτυχίας μιας κοινωνίας. Της αποτυχίας της κοινωνίας να μειώσει ή να εξαλλείψει τα αίτια που οδηγούν τον πολίτη να φτάσει στο έγκλημα. Και αν δεχτούμε ότι ακόμα και σε μια ιδανική κοινωνία, η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια ώστε να μην αποφεύγονται οι εγκληματικές-μοχθηρές πράξεις (διότι τα ζωώδη ένστικτα του ανθρώπου είναι αδιαμφισβήτητα και αξεπέραστα εμπόδια μες στους αιώνες), τότε η θανατική ποινή δε μπορεί να προβληθεί ως λύση. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να σωφρονίσεις και να παραδειγματίσεις μια κοινωνία. Αυτή είναι η πιο εύκολη και η πιο ηττοπαθική. Αυτή η λύση αρμόζει σε κοινωνίες οπισθοδρομικές, βίαιες. Σε κοινωνίες που βασίζονται στον τρόμο προκειμένου να επιβάλλουν την τάξη... Αλήθεια, σας θυμίζει κάτι αυτό;
Ενδιαφέρον κείμενο!Εννοείται πως η θανατική ποινή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προληπτικό μέτρο καθώς δεν επιφέρει κανένα ουσιώδες αποτέλεσμα.Ωστόσο υπάρχουν άτομα που έχουν διαπράξει τόσο ειδεχθή εγκλήματα που κάνουν τα ισόβια να φαίνονται πολύ λίγο σαν τιμωρία...Τουλάχιστον εγώ δεν καλύπτομαι από τους νόμους και τις αντίστοιχες τιμωρίες που επιβάλλονται σε μερικές αξιόπαινες πραξεις. Το σωφρονιστικό σύστημα έχει πολλά κενά να καλύψει για να μπορέσει ν'αποβεί αποτελεσματικό.Γιατί μπορεί στις χώρες που αναφέρθηκαν να επικρατεί η θανατική ποινή αλλά σε πολλές άλλες οι εγκληματίες την γλυτώνουν με μερικούς μήνες και κάποια χρήματα εγγύησης.
Το πιο παράλογο είναι ότι η θανατική ποινή ισχύει σε ένα από τα πιο φιλελεύθερα και ανεκτικά κράτη, τις Ην. Πολιτείες. Βέβαια, αν δει κανείς τις Πολιτείες στις οποίες υπάρχει (ακόμα) η θανατική ποινή, θα αντιληφθεί ότι μιλάμε για το λιγότερο φιλελεύθερο (ή καλύτερα αρκούντως συντηρητικό) κομμάτι της χώρας.Σε αυτό καθ' αυτό το θέμα δε νομίζω ότι κανένας λογικός άνθρωπος επικροτεί την θ.π. Όποιο και αν είναι το έγκλημα. Σε τελική ανάλυση, μόνο αν κάποιος εγκληματίας ζήσει ισόβια σε ένα κελί, θα υπάρχει δίκαιη τιμωρία. Με το θανατική ποινή "γλιτώνει" την αυτοκαταδίκη, το βασανισμό της ψυχής του, κατά κάποιον τρόπο εξιλεώνεται. Η θ.π. είναι απλώς παραλογισμόςΈπειτα όλοι όσοι συμμετείχαν στην εκτέλεση (από τον Κυβερνήτη, μέχρι τον δήμιο) γίνονται και αυτοί δολοφόνοι. Οφθαλμόν αντί οφθαλμού εν έτει 2008; Δεν ακούγεται καθόλου λογικό...
Το είπε αυτό ο Ροβεσπιέρος ; Αυτός κι αν έσφαξε κόσμο και κοσμάκη. Αμ ο άλλος ο αθεόφοβος ο Στάλιν...Από εκκλησιαστική σχολή βγήκε και εκείνος...
Samael γεια σου,πρόσφατα έγραψα την άποψη μου για το θέμα στο blog της Ερασιτέχνιδας Ανθρώπου. Και φυσικά είμαι κατά της θανατικής ποινής επειδή ακριβώς δεν τη θεωρώ ποινή. Δεν ειναι τιμωρία η αφαίρεση της ζωής΄. Μάλλον λύτρωση από τον περιορισμός της ελευθερίας. Τώρα για τις χώρες που την εφαρμόζουν ακόμη πράγματι ισχύει αυτό που γράφεις. Ουδεμία αλλαγή. Θυμάμαι μάλιστα και τις σχετικά πρόσφατες αντιδράσεις των ιατρικών συλλόγων των ΗΠΑ που είχαν ως αποτέλεσμα να παγώσουν οι εκτελέσεις αλλά και να επανεξεταστεί το ζήτημα σε ορισμένες πολιτείες.Δεν μπορώ βέβαια να μην γελάσω με το εύστοχο σχόλιο του Ορέστη! Αυτοί ακόνιζαν την γκιλοτίνα πολλά χρόνια ....χαχαΩραία πράγματα ως συνήθως διάβασαΣε ευχαριστώΚαλό βράδυ
Διαβάζω παραπάνω ότι η θανατική ποινή σημαίνει αποτυχία της κοινωνίας. Θα προσθέσω εδώ ότι αποτυχία της κοινωνίας είναι επίσης τα ισόβια στην πράξη να είναι 15 χρόνια όπως μόνο στην Ελλάδα και πουθενά αλλού δε συμβαίνει.Ο νόμος που χαϊδεύει το έγκλημα και τον εγκληματία οδηγεί σε αύξηση της εγκληματικότητας με την ταχύτητα φωτός αφού δε δίνεται το "καλό παράδειγμα" στον επίδοξο εγκληματία και δεν τον αποτρέπει στο να προβεί στο έγκλημα. Ας αφήσουμε λοιπόν τα ψευτοπροοδευτικά και ας δούμε το πρόβλημα κατάματα.Εάν πάτε σε χώρες όπου η θανατική ποινή ισχύει, θα δείτε ότι η εγκληματικότητα και ειδικά τα εγκληματικότητα κατά της ζωής, βρίσκεται σε μηδενικά ποσοστά όπως πχ στο ΙΡΑΝ, το ΙΡΑΚ, τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο, αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ όπως το Τέξας όπου η εγκληματικότητα έχει σχεδόν εξαφανιστεί.Και εγώ είμαι κατά της Θανατικής ποινής για ένα μόνο λόγο. Επειδή σε περίπτωση λάθους δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή στην προτεραία κατάσταση. Όμως να μη το παραχέσουμε. Τα ισόβια δε μπορεί να είναι 15 χρονάκια. Τα ισόβια πρέπει να είναι ισόβια γιατί η ποινή δεν πρέπει να έχει μόνο σωφρονιστικό χαρακτήρα αλλά προπαντός αποτρεπτικό αλλιώς οι "πολιτισμένες" μας κοινωνίες μετατρέπονται σε ζούγκλες εγκληματικότητας. Θα συνιστούσα μάλιστα σε κάποιους να βάλουν τον εαυτό τους πρώτα στη θέση του θύματος και μετά να επανεξετάζουν το θέμα γιατί δικαιώματα και προστασία δεν έχουν μόνο οι θήτες στις "πολιτισμένες" κοινωνίες, προπαντός θα πρέπει να έχουν τα θύματα. Σκεφτείτε μόνο να βιάσει μέχρι θανάτου κάποιο «ζώο» το παιδί σας και αυτό το ζώο να φάει 15 χρόνια μόνο και μετά να το βλέπετε να κυκλοφορεί ανάμεσα σας…. Τα ίδια θα λέτε?SAMAEL Καλό χειμώνα:)
Με θυμάμαι τρίτη Λυκείου στο μάθημα της έκθεσης να μας ρωτά η φιλόλογος για τη θανατική ποινή κι εγώ να μην βγάζω άχνα. Στο τέλος, χτυπά το κουδούνι, μια ακόμα Παρασκευή είχε περάσει. Με πιάνει η κολλητή μου και με ρωτά πως γίνεται όλοι να είναι κατά και εκείνη υπέρ. Κι εγώ είμαι υπέρ Σάμαελ μου. ίσως είμαι μάλιστα η μόνη εδω μέσα αλλά για μένα δεν έχει ούτε την εικόνα του παραδειγματισμού, ούτε της τιμωρίας. Μοναχά της κάθαρσης. Σήμερα μάλιστα που η ταύτιση του γενετικού υλικού είναι κάτι το πολύ απλό δεν έχει καμιά δικαιολογία αυτός που βιάζει και σκοτώνει παιδάκια. Κι αν αυτό δεν το κάνει η πολιτεία, το κάνουν οι πολίτες με την τιμή που παίρνουν στα χέρια τους και γι αυτό υπάρχουν τόσες βεντέτες. Οπότε σε ιδιαίτερα ειδεχθή εγκλήματα όπου δεν υπάρχει αμφισβήτηση παρά μόνο ένα τέρας, τότε ναι, εγώ είμαι υπέρ της θανατικής ποινής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Αλλά ναι.Το πιο τρανό παράδειγμα που έχω είναι οι Σατανιστές. Η Μαριέττη είναι έξω και δύο κοπέλες κάτω απο το χώμα. Τι θα άλλαζε αν ήταν κι αυτή κάτω από αυτό; Θα είχαν ησυχάσει οι ψυχές των μανάδων τους.
@mad:Δεν διαφωνώ καθόλου φίλε Mad επί της ουσίας. To ΛΑΟΣ έγραψα ότι επιθυμούσε μέσω στελεχών του την επαναφορά της ποινής. Στο πρόγραμμα δεν θα μπορούσε να το αναγράφει για ευνόητους λόγους. @βασιλιάς της μοναξιάς:Στην Ελλάδα ναι, γιατί σε άλλες χώρες ακόμη το ανέχονται. @wise one:Όσο να πεις γλιτώνει το λιντσάρισμα... ;)
Thanatiki poini loipon.Milame diladi gia aisxri katapatisi twn anthrwpinwn dikaiwmatwn. Opws eixe pei poly swsta kai enas filos mou, DEN EINAI KAN OFTHALMOS ANTI OFTHALMOU!Kata !
@radio marconi:Συμφωνώ με τα ισόβια. Πρέπει να' ναι ισόβια κι όχι φυλάκιση 15-20 ετών και μετά έξω λόγω...καλής διαγωγής. Μερικοί άνθρωποι δεν πρόκειται να προσαρμοστούν στην κοινωνία ούτως ή άλλως.@puppet master:Η πρακτική της θανατικής ποινής θυμίζει "πονάει χέρι, κόβει χέρι", είναι πιο εύκολο απ' το να αναζητηθούν τα βαθύτερα αίτια που λες κι εσύ. Νομίζω πως οποιοσδήποτε βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να του σκοτώσουν αγαπημένο πρόσωπο θα θέλει να σκοτώσει με τα χέρια του τον δράστη και είναι απολύτως ανθρώπινο και δικαιολογημένο.
@ndimos:"Θανατική ποινή σημαίνει την παραδοχή της αποτυχίας μιας κοινωνίας."=>Αυτό ακριβώς είναι το καταληκτικό της υπόθεσης. Δεν μπορεί μια ανθρώπινη κοινωνία να δρα σαν "θεός" ακόμη και απέναντι σε ανθρώπους που μπορεί να μην αξίζουν ν' αναπνέουν τον ίδιο αέρα με μας. Ο φόβος πρέπει να μείνει μακριά από τον πολιτισμό, όπως βέβαια και ο θάνατος ως εργαλείο ελέγχου.@awakened:Προληπτικά δεν βοηθάει πουθενά καθώς δεν χρησιμοποιείται για οποιοδήποτε έγκλημα κάτι που ούτως ή άλλως θα ήταν παράλογο.Υπάρχουν εγκλήματα που αξίζουν να τιμωρηθούν αυστηρά αρκεί βέβαια να εφαρμόζονται οι νόμοι και τα ισόβια να είναι ισόβια.Βέβαια σ' αυτή την περίπτωση το σωφρονιστικό σύστημα θα επιβαρυνόταν οικονομικά αλλά τέλος πάντων χρειάζεται και μια νέα ρύθμιση ακόμη και για το τι ορίζουμε ως έγκλημα ή πως κατασκευάζονται (και μέσα στις φυλακές) εγκληματίες.Μεγάλη κουβέντα...
@Δ.Τζ:Συμφωνώ απολύτως σε όλα όσα έγραψες φίλε Δ.Τζ. Μπορεί το θυμικό να υπαγορεύει σε πολλές περιπτώσεις την καταδίκη του ενόχου με αυτό τον τρόπο, όμως ουσιαστικά το απαλλάσσει από το βασανιστήριο να πληρώνει μέχρι το τέλος της ζωής του. Εξάλλου ένα έγκλημα δεν διορθώνεται κάνοντας ένα ακόμη.@Ορέστης:Το είπε και είναι πραγματικά απορίας άξιο δεν νομίζεις; Λες να συμφωνούν σ' αυτό ακόμη κι οι μαζικοί δολοφόνοι τελικά;
@Αλέκα:Μάλλον συμφωνούμε αρκετοί σε αυτό ότι στο φινάλε ο εγκληματίας γλιτώνει από την ψυχική φθορά και τον περιορισμό ελευθερίας. Μου κάνει εντύπωση πως η ποινή ισχύει σε ορισμένες πολιτείες και σε άλλες όχι. Τελικά θα έπρεπε να υπάρχει παγκόσμια συμφωνία, εξάλλου και τα ανθρώπινα δικαιώματα αφορούν τους πάντες. Εγώ ευχαριστώ για μια ακόμη φορά. Καλό απόγευμα.@imaginos:"Θα προσθέσω εδώ ότι αποτυχία της κοινωνίας είναι επίσης τα ισόβια στην πράξη να είναι 15 χρόνια όπως μόνο στην Ελλάδα και πουθενά αλλού δε συμβαίνει."=>Εδώ με βρίσκεις σύμφωνο, αλλά δεν είναι θέμα κοινωνίας αλλά σωφρονιστικού συστήματος. Πρέπει σε κάποιες περιπτώσεις να μην υπάρχει τρόπος εξαγοράς της ποινής. Το πρόβλημα νομίζω πως έχει να κάνει με τις αιτίες που προκαλλούν τέτοιες συμπεριφορές, αυτή είναι η ρίζα. Όσο αφορά τον νόμο, συμφωνούμε φαντάζομαι ότι δεν θα πρέπει να ακολουθεί λογική "καθαρισμού" αλλά απονομής δικαιοσύνης σύμφωνα με το έγκλημα. Ακόμη και μες στις φυλακές πρέπει να υπάρχει κάποιο πρόγραμμα για την αλλαγή συμπεριφοράς των φυλακισμένων. Να κάνουν δουλειές (όπως στην Ολλανδία πχ και να αμοίβονται) ή να συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες. "Εάν πάτε σε χώρες όπου η θανατική ποινή ισχύει, θα δείτε ότι η εγκληματικότητα και ειδικά τα εγκληματικότητα κατά της ζωής, βρίσκεται σε μηδενικά ποσοστά όπως πχ στο ΙΡΑΝ, το ΙΡΑΚ, τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο, αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ όπως το Τέξας όπου η εγκληματικότητα έχει σχεδόν εξαφανιστεί."=>Οι μουσουλμανικές χώρες πάντα ήταν πολύ αυστηρές. Οι Άραβες ας πούμε έκοβαν το χέρι όποιου έκλεβε. Αλίμονο αν θέλουμε να συγκριθούμε με αυτές. Επίσης οι μουσουλμανικές είναι βαθύτατα προσκολλημένες και φανατισμένες στο θρησκευτικό δόγμα με αποτέλεσμα να επιζητούν αυτού του είδους τιμωρία καθώς ζουν με το "οφθαλμός αντί οφθαλμού". Όσο αφορά πολιτείες των ΗΠΑ, μην ξεχνάμε πόσο βαθιά συντηρητικές είναι κι ότι είναι η μειοψηφία. Συμφωνώ όμως στο ότι πρέπει να υπάρχει εφαρμογή των ισχύοντων νόμων κι όχι όπως λες να χαιδεύονται εγκληματίες όπως βιαστές, παιδοκτόνοι κτλΑδελφέ αν μου σκοτώσουν συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο εννοείται πως θα θέλω να γδάρω τον δράστη με τα ίδια μου τα χέρια. Το συναίσθημά μου όμως δεν μπορεί να οπλίζει το χέρι του κράτους που υποτίθεται ότι για να λειτουργεί ευμενώς πρέπει να οργανώνεται ορθολογικά. Ας τον σκότωνα (αν μπορούσα) κι ας αντιμετώπιζα κι εγώ μετά τις συνέπειες του νόμου...Να΄σαι καλά.
@cinderella:Κάθαρση; Για πόσο όμως; Δεν θα φέρει πίσω το χαμένο αγαπημένο σου πρόσωπο.Φυσικά όποιος σκοτώνει ή βιάζει παιδάκια είναι για τα...θηρία αλλά αν το ξανακάνει κι άλλος μετά που λύνουμε επί της ουσίας το πρόβλημα; Σημασία έχει να ξεριζώσουμε ως κοινωνία τέτοιες συμπεριφορές.Οι πολίτες παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους αρκετέ ςφορές δίκαια, αλλά τις βεντέτες (τύπου Κρήτης) δεν τις χαιρετίζω.Μάλλον είμαστε όλοιεδώ υπέρ ότι πρέπει να γίνουν αυστηρότεροι οι νόμοι και να εφαρμόζονται ως το τέλος αν έχει αποδειχθεί το έγκλημα 100%.όσο αφορά την Μαριέτη...τα κανάλια με το που αποφυλακίστηκε την παρουσίαζαν και ως "θύμα των περιστάσεων" και έδειχναν τι ρούχα προτιμούσε...ποιος φταίει μετά;Καλησπέρα.@ερασιτέχνης άνθρωπος:Όπως έλεγε κι ο Γκάντι, αν εφαρμόζουμε το "οφθαλμός αντι οφθαλμού και όδοντας αντί οδόντος" τότε θα οδηγηθούμε σε έναν τυφλό και φαφούτη κόσμο. Προσυπογράφω.Καλησπέρα.
[...] Strange Journal [...]
Δημοσίευση σχολίου