Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

WORK, BYE, CONSUME, DIE!

Διαμέσου της κατανάλωσης εμπορευμάτων, μιας εξατομικευμένης κι αποχαυνωτικής διαδικασίας, ενισχύεται η εσωτερίκευση των μηνυμάτων της κυρίαρχης ιδεολογίας. Το εμπόρευμα έχει τον ρόλο του διαμεσολαβητή και του χειραγωγού στις ανθρώπινες σχέσεις.Όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες και ανάγκες εμπορευματοποιούνται.

Η σχέση ανάμεσα στην απομόνωση, το κενό και το άγχος της καθημερινής ζωής "δένει" από την δικτατορία της ιδιοκτησίας. Εμπόρευμα και θέαμα είναι δύο μέρη μιας εξίσωσης που οδηγεί σε μια ολοκληρωτική καθημερινή ζωή. Οι μάζες νιώθουν ως καθήκον την κατανάλωση, μέσα σε μια αλλοτριωμένη ούτως ή άλλως κοινωνική ζωή.

Στον παράδεισο της βιτρίνας...μπορείς να μιλάς με Vodafone για να ζήσεις την στιγμή, να πίνεις Coca Cola για να δώσεις γεύση στην ζωή, να ζεις ότι είναι αληθινό φορώντας Christian Dior, να ζεις απλά, ελεύθερα και συναρπαστικά επειδή έχεις Forthnet κ.ο.κ. Μέσω των επιθυμιών άλλων μπορείς να ζεις ως αναπαράσταση αυτό που η διαφήμιση έχει κλέψει από την ζωή σου. Προκειμένου να παγιωθούν οι σχέσεις εκμεταλλευτή-εκμεταλλευόμενου, δημιουργείται η αίσθηση του "κοινού συμφέροντος".

O αυτοπροσδιορισμός του ατόμου εξαρτάται από το τι καταναλώνει, γιατί και τι σημασία δίνει στην κατανάλωση των εμπορευμάτων. Με λίγα λόγια συμβολοποιεί τα αντικείμενα με τέτοιο τρόπο που να τους αποδίδεται μια αξία που ικανοποιεί το φαντασιακό επίπεδο. Δηλαδή κατά κάποιο τρόπο το άτομο νιώθει πως αυτοπραγματώνεται μέσω της κατανάλωσης. Άλλο όμως οι φαντασιώσεις κι άλλο τα όνειρα.

1 σχόλια:

Η κατανάλωση έχει οδηγήσει σε συναισθηματικό κενό μεγαλύτερο από αυτό που αρχικά σκόπευε να καλύψει και αυτό γιατί οι υποσχέσεις των διαφημίσεων για αίσθηση ανωτερότητας ή διαφορετικότητας,πληρότητας,ευφορίας και ικανοποίησης μέσω των προϊόντων δεν εκπληρώθηκαν ποτέ

Ας μην πέφτουμε στην καλοστημένη παγίδα που θέλει τα άτομα εξαρτημένα από τα υλικά αγαθά αυτά δεν μπορούν να μας κάνουν να νιώθουμε ούτε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ούτε λιγότερη μοναξιά!

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More