Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Ο 10-ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ


Ο κόσμος μας αλλάζει ραγδαία. Δύσκολο να προβλέψει κανείς το μέλλον, μόνο να κάνει υποθέσεις βασισμένες στην γραμμική πορεία της καθημερινότητας και όσων βλέπει στις ειδήσεις. Πάντα όμως συμβαίνουν υπερβάσεις που καθορίζουν την ιστορική πορεία. Υπήρξαν και θα υπάρξουν. Δεν υπάρχουν οιωνοί, παρά μόνο η φαντασία του καθενός μας. Στην εποχή μας υπάρχουν προκλήσεις που ως ανθρωπότητα καλούμαστε ν' αντιμετωπίσουμε και που θα καθορίσει η έκβασή τους τις επόμενες δεκαετίες. Ποιες είναι αυτές οι προκλήσεις;

1. Το τέλος κάθε αυθεντίας.
Παντού κυριαρχούν οι αυθεντίες και οι κλειδοκράτορες της γνώσης. Ειδικότητες για κάθε ζητούμενο είτε είναι αυτό το φύτεμα ενός φυτού, είτε εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου. Το επόμενο βήμα της κοινωνίας πρέπει να είναι το σκεπτικό do-it-yourself. Έτσι μόνο θα αναπτυχθούν ταλέντα σε κάθε τομέα κι επιπλέον θα βάλουμε το μυαλό μας να λειτουργεί, απ' το να τα θέλουμε όλα έτοιμα. Βέβαια δεν είναι πανάκεια η πρακτική αυτή αλλά ο πλούτος της συλλογικής γνώσης και εμπειρίας μετατρέπει τον καθένα μας ειδικό στο αντικείμενο ενασχόλησης ή το χόμπι μας. Τι καλύτερο απ' το να σταματήσουμε την γκρίνια και να φροντίσουμε συνεργαζόμενοι και με άλλους ανθρώπους π.χ. για την δεντροφύτευση της γειτονιάς μας απ' το να τα περιμένουμε όλα απ' τις τοπικές αρχές;

2. Πολυπολιτισμικότητα
Ως πολιτισμικό "οικοσύστημα" χρειάζεται να προστατεύσουμε τις άλλες φυλές και να ανοίξουν τα σύνορα. Η ανάμειξη φυλών, θρησκειών, εθνικοτήτων και εθίμων θα λειτουργήσει ως χωνευτήρι για νέα επιτεύγματα. Όσοι λένε το αντίθετο, φοβούνται μήπως χάσουν την θέση τους λόγω ανταγωνισμού. Οι πόλεις σε όλον τον κόσμο που θα είναι πιο ανοιχτές και θα συγκεντρώνουν περισσότερα χαρακτηριστικά θα είναι πιο ελκυστικές για τους τουρίστες. Το "κάψιμο" των διαβατηρίων θα επιτρέψει το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ πλούσιων και φτωχών κρατών, καθώς οι μετανάστες θα συνεισφέρουν σε περισσότερες από μία εθνικές οικονομίες.

3. Απελευθέρωση της εκπαίδευσης
Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην μάθηση. Δεν πρέπει η εκπαίδευση να λειτουργεί ως καταναγκαστικά έργα. Κάθε άτομο θα πρέπει να μαθαίνει ό,τι το ενδιαφέρει, με όποιον τρόπο το ενδιαφέρει. Το καλύτερο θα ήταν καθένας να μπορεί να ακολουθήσει τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητες που τον ελκύουν απ' το να προσαρμόζεται στο "ένας κανόνας για όλους" που σκοτώνει την πολυχρωμία ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Το να εκπαιδεύονται υπάκουοι μελλοντικοί εργάτες πλέον δεν εξυπηρετεί την κοινωνική πρόοδο. Η τυποποίηση σκοτώνει την διάθεση για προσφορά και κυρίως την αίσθηση της προσφοράς. Εξάλλου όλοι είμαστε διαφορετικοί για να μπαίνουμε στο κρεβάτι του Προκρούστη του σύγχρονου καπιταλιστικού συστήματος.

4. Αφθονία πόρων
Τα υλικά και ενεργειακά αποθέματα τελειώνουν. Ζούμε όμως σε έναν άπειρο κόσμο. Οι τωρινοί περιορισμοί δεν μπορούν να ορίσουν το μέλλον μας. Η εξάντληση των πετρελαικών αποθεμάτων δεν σημαίνει το τέλος των πάντων. Είναι η κατάλληλη συγκυρία για να εκμεταλλευτούμε κι άλλες δυνάμεις της Φύσης που μας τις προσφέρει με αφθονία. Ηλιακή, αιολική ενέργεια, παράγωγα προιόντα του πετρελαίου,αλλά και να στραφούμε σε άλλους τρόπους αξιοποίησης φυσικών πόρων και καλλιέργειας. Στόχος πρέπει να είναι όχι η παγκόσμια ευημερία καθώς είναι ανέφικτο και γι' αυτό υπάρχει καθησυχασμός, αλλά βελτίωση των συνθηκών ζωής ειδικά σε χώρες του Τρίτου Κόσμου.

5. Οικουμενικότητα
Όλοι είμαστε ένα δίκτυο που με κάποιο τρόπο συνδεόμαστε. Ο πόλεμος πνευματικότητας και ορθολογισμού δεν οδηγεί πουθενά. Ο πόλεμος αυτός μεταφράζεται ως Θρησκεία εναντίον Επιστήμης συχνότερα. Τι καλύτερο απ' το να μπορούμε να συνδυάσουμε ως κοινωνία την προσωπική εμπειρία και φαντασία με τους νόμους που διέπουν την πραγματικότητα. Έτσι θα αντιμετωπίζαμε τον κόσμο σαν ολότητα κι όχι σαν σύνολο δυισμών. Ακόμη είναι σημαντικό να υιοθετήσουμε ως τρόπο σκέψης ότι όλοι είμαστε μια μεγάλη οικογένεια. Ζούμε σε ένα πολυεπίπεδο περιβάλλον. Ότι συμβαίνει στην μία άκρη του πλανήτη δεν είναι μήνυμα από αλλού, είναι μήνυμα που θα μας χτυπήσει με κάποιο τρόπο κάποια στιγμή την πόρτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι περιβαλλοντικές αλλαγές οι συνέπειες των οποίων μόλις που άρχισαν να φαίνονται.

6. Αυθεντικότητα
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ο καθένας ότι είμαστε διαφορετικοί. Αυτό είναι το δώρο μας. Καλό είναι να υπερασπιζόμαστε την διαφορετικότητά μας σε οποιοδήποτε κοινωνικό περιβάλλον κι αν αλληλεπιδράμε. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Να βρούμε το θάρρος να καταργήσουμε τους τύπους, να συμμετέχουμε κι όχι να παρατηρούμε, να πάψουμε να είμαστε φερέφωνα. Η έλλειψη αυθεντικότητας χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας σε διαφορετικές μάλιστα ομάδες και θέσεις. Αυτό το στοιχείο ευθύνεται για τον κυνισμό και την αποξένωση των ανθρώπων, καθώς όλοι υπηρετούν ρόλους (επαγγελματικούς, κοινωνικούς κτλ) με αποτέλεσμα να γίνονται οι ρόλοι που υποδύονται. Aν αφουγκραστούμε την εσωτερική φωνή όλοι μαζί και καθένας μόνος του, θ' αλλάξουμε τον κόσμο. Θα εμπνεύσουμε κι άλλους γύρω μας.

7. Φυσική υγεία
Κάθε άνθρωπος θέλει να είναι υγιής. Οι κατάλληλες συνθήκες ζωής βοηθούν στο να ξεφύγουμε από τις δαγκάνες της ιατροφαρμακευτικής βιομηχανίας. Ο ασθενής δεν είναι πελάτης, ούτε η υγεία προιόν. Η κάθε ασθένεια δεν είναι μια απειλή αλλά ένα σημάδι έλλειψης ισορροπίας του οργανισμού. Αν προσέχουμε από την διατροφή μας μέχρι τον τρόπο ζωής μας μπορούμε να βοηθάμε τον οργανισμό μας να αυτοθεραπεύεται. Πέρα από την απελευθέρωση της υγείας από πολυεθνικές και καρτέλ καλό θα ήταν να προβληθούν περισσότερο οι εναλλακτικοί τρόποι θεραπείας και ίασης, ειδικά με φυσικό τρόπο.

8. Ικανοποίηση αναγκών όχι άπληστων ενστίκτων
Οι εταιρείες έχουν ανάγει το κέρδος σε υπέρτατο σκοπό με κάθε μέσο. Κανονικά όμως θα έπρεπε να συνεισφέρουν. Οι εταιρείες κι οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να προσφέρουν στην ανθρωπότητα και την κοινωνία με πράξεις και έργα γεμάτα με νόημα. Το καπιταλιστικό σύστημα αν και είναι το μόνο κοινωνικοοικονομικό σύστημα που για να λειτουργήσουν τα γρανάζια του χρειάζεται την συναίνεση κι όχι την βία, θα μπορούσε να ανακουφίσει τα φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού. Το χρήμα είναι εργαλείο κι όχι σκοπός. Λειτουργεί καλύτερα όταν ικανοποιεί ανάγκες κι όχι όταν θρέφει άπληστες νευρώσεις. Να δουλεύουμε για να ζούμε κι όχι να ζούμε για να δουλεύουμε.

9. Παγκόσμιος αφοπλισμός
Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς όπλα, στρατούς και πολέμους. Οι ηγέτες όλων των κρατών που θα έπαιρναν αυτή την γενναία απόφαση θα έμεναν στην Ιστορία και ο κόσμος θα τους λάτρευε. Ακόμη κι ο πυρηνικός αφοπλισμός θα ήταν ένα καλό πρώτο βήμα, καθώς σίγουρα καμία χώρα δεν διακινδυνεύει να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα, όχι μόνο γιατί η ιστορία δίδαξε την μη αποτελεσματική τους χρήση με συνέπειες που ακόμη είναι ορατές, αλλά επιπλέον ίσως σήμαινε το τέλος του παγκόσμιου πολιτισμού. Περισσότερο η κατοχή τους λειτουργεί ως εξισορρόπηση εκφοβισμού. Φανταστείτε τα χρήματα που ανόητα δαπανούνται για αεροπλάνα και...βαπόρια πόσο καλό θα έκανε σε εκατομμύρια ανθρώπους η επένδυσή τους σε άλλους τομέις (πχ υγεία, εκπαίδευση, πολεοδομία κτλ). Επιπλέον σκεφτείτε πόση ενέργεια θα εξοικονομούσαμε από τα πολεμικά οχήματα (που κάινε καύσιμα για ασκήσεις και τις παρελάσεις) και όχι μόνο, για σοφή χρήση σε όφελος της ανθρωπότητας.

10. Nα γίνουμε ξανά Άνθρωποι
Το σημαντικότερο να γίνουμε όλοι μία φυλή. Να μοιραστούμε γνώσεις, οράματα, να σεβόμαστε στην πράξη κι όχι στα λόγια τον "άλλον". Μόνο τα αρχαία μνημεία μας θυμίζουν ένδοξες εποχές. Σύμφωνοι, είναι στην φύση του ανθρώπου η καταστροφή κι ο πόλεμος, όπως και η δημιουργία. Αυτό είναι το σημαντικότερο σκαλοπάτι. Να εξελιχθούμε σε μετα-ανθρώπους, να ξεχάσουμε την βία και τις ανόητες αιματοχυσίες. Μόνο τα ζώα σκοτώνουν κι αυτά για να βρουν τροφή. Να μετατραπούμε σε μια παγκόσμια οικογένεια στην οποία κάθε γενιά θα κυνηγάει να πραγματοποιήσει τα οράματα της προηγούμενης. Να κοιτάμε στα αστέρια και να είμαστε σίγουροι ότι ο κόσμος μπορεί να αλλάξει γιατί δεν είμαστε οι μόνοι που το πιστεύουμε.

Γνωρίζω πως μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν ουτοπικά, όμως σκεφτείτε, φανταστείτε, το κυριότερο πιστέψτε. Το μέλλον δεν χρειάζεται να μας τρομάζει. Χρειάζεται να το δούμε ως συνεχόμενες ευκαιρίες. Σε πολλούς μοιάζει ανέφικτο το να φανταστείς τον κόσμο ως ένα καλύτερο μέρος. Όμως όπως είπε κάποτε ένας μεγάλος... Δεν βελτιώνεις την φωνή σου με σιωπή....

17 σχόλια:

Αυτό είναι δικό σου το κείμενο??? :-OΤο τυπώνω να το κάνω φειγβολάν στη δουλειά! OMG έπαθα σοκ

Τίποτα δεν είναι αδύνατον αρκεί να βάλουμε όλοι μας από ένα χεράκι!Εντάξει ίσως ποτέ να μην φτάσουμε να δούμε μια κοινωνία όπου θα επικρατούν όλα όσα πολύ όμορφα περιγράφεις αλλά αυτό δεν θα πρέπει να μας εμποδίζει απ'την προσπάθεια επίτευξης των περισσοτέρων απο αυτών.Όταν πρόκειται για την κοινωνική ευημερία και το "καλό" του συνόλου όριο πρέπει να'ναι μόνο ο ουρανός...Έχουμε πολύ περισσότερες δυνατότητες απ'όσο νομίζουμε!Σίγουρα κάνουν ό,τι μπορούν για να μας πείσουν για το αντίθετο αλλά με λίγη πίστη στους εαυτούς μας και πολύ διάθεση για προσφορά και αλλαγή θεωρώ ότι μπορούν να γίνουν "θαύματα"!Υ.Γ: Καταπληκτικό κείμενο!

πίστη στην ουτοπία χρειάζεται για ν' αλλάξει η τροχιά...η όαση υπάρχει αρκεί να έχεις μάτια να τη δεις...φιλιά βρόχινα...

πολύ όμορφο κείμενο, για άλλη μια φορά.το πιο σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε όλοι καταρχήν από τους εαυτούς μας και την καθημερινότητα μας.ίσως τότε να αλλάξουνε πολλά.Δίνεις τροφή για σκέψεις.Να είσαι καλά.

Με το σύνολο όσων έγραψες συμφωνώ και μου άρεσε που υπογραμμίζεις την αναγκαιότητα του τέλους των απανταχού αυθεντιών, ο τρόπος που γράφεις ότι θα πρεπε να αντιμετωπίζουμε τα θέματα υγείας (ειδικά σε μια εποχή που υπάρχει ένα χάπι για όλα) και φυσικά ότι ανέφερες για την εκπαίδευση. Φίλοι μου που βρέθηκαν σε δημοτικό της Ισπανίας, σε μάθημα που αφορούσε τους Ινδιάνους, μου έλεγαν ότι δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου μπλα-μπλα απο τη δασκάλα. Είχε καλέσει ινδιάνους μουσικούς (απο το Περού), για να τους δουν τα παιδιά απο κοντά, τους έπαιξαν μουσική, έδειξαν φωτογραφίες και χάρτες, απάντησαν σε ερωτήσεις για τις ενδυμασίες τους, είπαν παραμύθια του τόπου τους και τα παιδιά είχαν απλώς την εργασία να γράψουν τι τους άρεσε απ' όσα άκουσαν. Μερικά πράγματα είναι εύκολο να συμβούν, αλλά βλέπεις δεν υπάρχει βούληση απ' όσους σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα. Sorry για το σεντονάκι. Με έπιασε ο ενθουσιασμός με το κείμενο :) Καλημέρα σου.

Η Φινλανδία μαζί με την Σουηδία για ακόμη μια φορά βρέθηκαν στην κορυφή της εκπαίδευσης με σχεδόν καθόλου διάβασμα για το σπίτι και μ'ένα εκπαιδευτικό σύστημα που επιτρέπει την εκμάθηση μουσικών οργάνων, τον ελεύθερο χρόνο για εξωσχολικές δραστηριότητες και την διαδραστικότητα την ώρα του μαθήματος. Δυστυχώς εδώ έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε για να φτάσουμε σε τέτοια επίπεδα...

Πραγματικά, σήμερα, με όλο και περισσότeρους ανθρώπους να σπουδάζουν και με όλο και περισσότερα ερεθίσματα για όλους μας, είναι ίσως η ευκαιρία να αλλάξουμε ό,τι δε μας αρέσει. Και κυρίως αυτό που λες στο τέλος φίλε sanael, να γίνουμε περισσότερο άνθρωποι. Δύσκολο να γίνουν βέβαια όλα αυτά, ωστόσο, αν μερικοί αρχίσουν/σουμε να σκέφτονται/μαστε έτσι τότε... ποιος ξέρει.

@admin:It's the only thing that i know it well...@mad:Ναι φίλε Mad. Πολύ καλά έκανες :)@awakened:Ακριβώς! Αν κάτσουμε στον καναπέ και περιμένουμε όλα να συμβούν από άλλους δεν πετυχαίνουμε τίποτα, ιδιαίτερα αν γκρινιάζουμε κι όλας από πάνω! Έχουμε δυνατότητες αλλά υπάρχουν πάντα και περιορισμοί που δεν μπορεί ο καθένας μόνος του να προσπεράσει. Υπάρχουν πολλοί "gatekeepers" σε πολλούς τομείς. Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι συλλογικής αντίδρασης και συμμετοχής. Κάποια στιγμή ίσως επανέλθω στο θέμα.Σχετικά με το δεύτερο σχόλιο το αντίθετο θα προκαλούσε έκπληξη! Είναι η δομή των κοινωνιών τέτοια που επιτρέπει μια συνέχεια. Το διάβασμα στο σπίτι είναι έγκλημα! Ειδικά στην Ελλάδα οι μαθητές είναι οι πιο...σκληρά εργαζόμενοι αν σκεφτούμε πόσο απασχολούνται με το αντικείμενό τους. Προτεραιότητα έπρεπε να ήταν η σφαιρική ανάπτυξη του ατόμου κι όχι η εργαλειακή εκγύμνασή του...

“…Δεν βελτιώνεις την φωνή σου με σιωπή…” Αλλά ούτε και την χαλάς. : )Όπως και να έχει ,σίγουρα οι θεραπευτές θα συμφωνούσαν με όλα. Έλα που όμως δεν είναι όλα έτσι όπως φαίνονται. Υπάρχουν φυλές που δεν έχουν εκπολιτιστεί. Δεν γνωρίζουν τον κόσμο της τεχνολογίας και γενικά, πιο σημαντικό γι’ αυτούς είναι η επιβίωση τους .Αυτούς τους ανθρώπους δεν τους αγγίζουν τα πλείστα από αυτά που δημοσίευσες δυστυχώς. Το θέμα είναι να αγγίξουν την μερίδα των ανθρώπων της γνώσης. Ο άνθρωπος γενικά πρέπει να σταματήσει .Αρκετά, έσπασε τον κύκλο της ζωής, τον κύκλο της φύσης και γενικά όλους τους κύκλους .Καιρός να σταματήσει η γνώση και ο πειραματισμός κάπου, πιστεύω. Για να υπάρξει ισορροπία χρειάζονται δυστυχώς και τα “κακά”.Εξαίρετη δημοσίευση αλήθεια ξεχώρισα τις παραγράφους, 1,6,7,9.Καλημερα όσο γίνετε λοιπόν, και τα λέμε.

Ταπεινή μου άποψη είναι οτι στο Νο 10 του 10λόγου βρίσκεται το κλειδί."Η μόρφωση, αν δεν έχεις συμπόνια, δεν είναι μόνο άχρηστη αλλά και επικίνδυνη".Μαχάτμα Γκάντι

Ναι ουτοπικά στη σύγχρονη κοινωνία όλα αυτά...ΑΛΛΑ αν ολοι είχαμε καλή θέληση, ίσως και να ήταν τα πιο εύκολα βήματα..προς όφελος της ανθρωπότητας.. και κυρίως των εαυτών μας.."είμαστε διαφορετικοί. Αυτό είναι το δώρο μας""Να δουλεύουμε για να ζούμε κι όχι να ζούμε για να δουλεύουμε.""Φανταστείτε τα χρήματα που ανόητα δαπανούνται για αεροπλάνα και...βαπόρια πόσο καλό θα έκανε σε εκατομμύρια ανθρώπους η επένδυσή τους σε άλλους τομείς""το κυριότερο πιστέψτε"!!!!! Σορρυ που αντέγραψα τα παραπάνω ξανά.. μου άρεσαν! :)

Στην προσπάθεια θα μείνουμε.. Η φύση δεν είναι ανθρωποκεντρική.

@Νεράιδα της βροχής:Πίστη και κινητοποίηση. Αλλιώς κινδυνεύουμε να παγιδευτούμε σε μια κούφια προσδοκία. Καλησπέρα!@Eric:Αλλάζοντας τον εαυτό μας αλλάζουμε τον κόσμο. Είμαστε ένα μικρό γρανάζι σε ένα μεγάλο σύστημα και πρέπει να κινητοποιούμε και τα διπλανά για να πετύχουμε κάτι. Καλησπέρα φίλε μου.@Madame de la luna:Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι όλα εύκολα. Βλέπεις το matrix που έχουμε στήσει λειτουργεί υπεράνω κυβερνήσεων. Σε έναν κόσμο που κάνουν κουμάντο οι πολυεθνικές, μόνο συλλογικά και οργανωμένα μπορούμε να δράσουμε. Και κυρίως η κοινωνία μας να γίνει ανθρωποκεντρική και ν' αποβάλει την κακία. Αμήν! Καλό σου απόγευμα.

@Δ.Τζ:Με την παγκοσμιοποιημένη πια κοινωνία έχουν αλλάξει ο χρόνος κι ο χώρος. Όλα έχουν σημασία σαν το φαινόμενο της πεταλούδας. Ίσως να βρισκόμαστε στο εμβρυακό στάδιο για κάτι καλύτερο.@Sideras:Η αλήθεια είναι ότι όντως υπάρχουν φυλές που ο πολιτισμός μας τους μοιάζει...εξωγήινος! Η απελευθέρωση της γνώσης είναι ίσως το πρώτο βήμα που θα έπρεπε να γίνει. @Βασιλιάς της μοναξιάς:Εκεί βρίσκεται φίλε μου πραγματικά...Να εξελιχθούμε γιατί είμαστε ακόμη στα ίδια στάδια που ήταν οι μακρινοί πρόγονοί μας,εννοώ φυσικά την ηλιθιότητα κι όχι την επιστημονική γνώση. Αν βγάλεις τον ηλεκτρισμό γυρίζουμε στον 19ο αιώνα.

@Roadartist:Πόσοι ενδιαφέρονται πέρα του εαυτού τους; Ετυχώς υπάρχουν άνθρωποι που παλεύουν ακόμη και μόνοι τους ξέροντας πως ίσως χάσουν όλη τους την ζωή μόνο και μόνο για έναν κόκο άμμου που θα προσθέσουν στο οικοδόμημα της δημιουργικής αμφιβολίας...@DrSato:Ωστόσο μπορούμε να μην προκαλούμε την οργή της...Αν είμαστε έξυπνοι.

Ωραίος ο δεκάλογος. Εγώ δεν θα τον χαρακηρίσω ούτε ουτοπικό αλλά ούτε και υπερβολικό. Βέβαια μερικά πράγματα θέλουν περαιτέρω ανάλυση. Ως προς το "Τέλος κάθε αυθεντίας" δεν ξέρω αν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο. Έχουμε φτάσει σε ένα στάδιο που η ειδίκευση πρέπει να υπάρχει και να συνδυάζεται με έναν ορισμένο τρόπο ζωής. Είναι ωραίο να ξέρεις πολλά και βασικά πράγματα αλλά είναι δύσκολο να τα γνωρίζεις όλα σε έναν τομέα γνώσεων. Η ειδίκευση όσο τυραννική και να είναι έχει προσφέρει στην επιστήμη και όσο να 'ναι δεν μπορούμε τώρα να εφαρμόσουμε το δόγμα του "καθολικού ανθρώπου" της Αναγέννησης γιατί οι γνώσεις έχουν πολλαπλασιαστεί από τότε.Η πολυπολιτισμικότητα στην Ελλάδα όπως είναι τώρα η Ελλάδα δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Ίσως σε χώρες όπως η Η.Π.Α να εφαρμόζεται αλλά εδώ με την υποκρισία που έχουμε και τα κολλήματα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλές αλλαγές. Φυσικά πρέπει να μεταμορφωθούν και πολλοί πολιτισμοί. Σε όλους μας αρέσει να γνωρίζουμε άλλους πολιτισμούς. Αλλά ποιος μπορεί να υποστηρίξει χώρες με ιδεολογίες καταστροφικές όπως το Ιράν ; Αν είμαστε εναντίον του εθνικισμού και του θρησκευτικού φανατισμού πρέπει να είμαστε εναντίον και του φανατισμού των Μουσουλμάνων αλλά και των Χριστιανών. Για την απελευθέρωση της εκπαίδεσης συμφωνώ απόλυτα. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι σύστημα που καταδυναστεύει το παιδί. Οι ξερές γνώσεις που προσφέρονται δεν μας κάνουν ανθρώπους και αυτό φαίνεται στο ότι τελειώνουμε το σχολείο και πολλοί παραμένουμε αγενείς, κακοί με τον διπλανό μας, γεμάτοι φθόνο, έτοιμοι να καταστρέψουμε και να πατήσουμε επί πτωμάτων. Θα έλεγα ότι το σχολείο πρέπει να διδάσκει και ηθική. Όχι την ηθική της υποκρισίας ούτε της μισαλλοδοξίας. Αλλά μια ηθική που θα μας κάνει πιο ευγενείς με τον συνανθρωπό μας, που θα μας διδάσκει ότι κάθετι στον κόσμο πρέπει να το σεβόμαστε και πάνω απ' όλα το ότι αν σεβόμαστε τον διπλανό μας σεβόμαστε και τον ίδιο τον εαυτό μας. Αφθονία πόρων. Άλλο μεγάλο ζήτημα. Προσωπικά ντρέπομαι γιατί έβλεπα ένα βίντεο πριν σχετικά με το Μπαγκλαντες και τη ζωή των ανθρώπων εκεί πέρα. Εδώ τα έχουμε όλα και μείναμε με τα ψυχολογικά μας και τις εμμονές μας. Ίσως τελικά ο δρόμος προς την ευτυχία είναι η ευτυχία όλου του ανθρώπινου γένους και προς τα εκεί πρέπει να βλέπουμε. Φυσικά υπάρχει αφθονία πόρων την οποία πρέπει να τη χρησιμοποιούμε για να υπάρχει δίκαιη μοιρασιά. Όλοι να μπορού να ζουν μια αξιοπρεπή ζωή. Οι πολυτέλειες δεν χρειάζονται. Είναι εφευρέσεις του κατεστημένου για να δημιουργούνται κοινωνικές τάξεις και κάποιοι άλλοι να μπορούν να ζουν άνετα παντώντας άλλους ανθρώπους. Οικουμενικότητα. Πιστεύω στον Οικουμενισμό, πιστεύω ότι το να γνωρίζουμε άλλους πολιτισμούς μας ανοίγει το μυαλό. Επίσης πιστεύω ότι η παράδοση η Ελληνική στηρίζεται στον οικουμενισμό. Μην ξεχνάμε την Ελληνιστική περίοδο. Τώρα έχουμε κλειστεί στον εαυτό μας . Η αυθεντικότητα. Η αυθεντικότητα είναι στο στόχαστρο. Σίγουρα επηρεαζόμαστε απ' τις κοινωνικές ομάδες στις οποίες ανήκουμε. Αλλά όντως πρέπει να κρατήσουμε το πρόσωπο μας ζωντανό, την ύπαρξή μας, τη συνείδηση μας. Δεν πρέπει να αφήσουμε κανέναν ιδεολογικό οδοστρωτήρα να μας ποδοπατήσει. Ήδη έχω 'πει πολλά και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σχολιάσω τίποτε παραπάνω. Τι σημασία έχει αν μερικά φαίνονται ουτοπιστικά, απίθανα. Πιστεύω στην εξέλιξη, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερα, πρέπει να προσπαθούμε γι' αυτό. Ακόμα και αν μερικοί μας λένε ότι ζούμε στην ουτοπία μας, ή στον κόσμο μας.

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More