Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

ΣΕΞ & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ



Ο μοντέρνος πολιτισμός, έχει μετατρέψει τα πάντα σε εμπόρευμα. Το χειρότερο είναι πως έχει αποδώσει στα αντικείμενα μεταφυσικές διαστάσεις, θεοποιώντας τον υλισμό. Η υποκειμενικότητα έχει αντικαταστήσει την ουσία του διαλόγου και η απώλεια νοήματος αποδίδεται στις "διαφορετικές γνώμες". Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και μόνο αν προκαλούν ικανοποίηση. Προκαλούν ικανοποίηση, υποκαθιστώντας την ίδια την σεξουαλική πράξη. Ίσως έτσι εξηγείται η μεγαλομανία ανθρώπων με πολλά χρήματα. "Συνουσιάζουν" και "συνουσιάζονται" αποκλειστικά μέσα από την κατανάλωση, αναζητούν νόημα στην ζωή τους, γιατί έχουν απωλέσει την δυνατότητα να χαίρονται και τα μικρά πράγματα. Φτάνουν σε οργασμό, μόνο όταν ξοδεύουν.

Για να πολεμήσουν τις νευρώσεις τους, αδειάζουν το πορτοφόλι τους. Το σημείο G κάποιων γυναικών βρίσκεται στις πιστωτικές κάρτες και το αυτοκίνητο (ιδίως οι επιδόσεις και το μέγεθος του) έχουν τον ρόλο του πέους για μερικούς άντρες. Κάποια κλισέ για το ότι οι κάτοικοι φτωχών περιοχών είναι καλύτεροι εραστές από αυτούς που ζουν σε χλιδάτα προάστια, ίσωςνα μην απέχουν από την αλήθεια.

Shopping therapy ή σεξουαλική επιβεβαίωση; Μήπως και τα δύο έχουν να κάνουν με το να "ψωνίζεις"; Δηλαδή με τον ψυχαναγκασμό και την επίδειξη έπειτα στους γύρω; Μην ξεχνάμε πως τόσο το σεξ, όσο και τα ψώνια δημιουργύν σύνδρομα στέρησης. Και τα δύο διαμορφώνουν μια εικόνα για τον εαυτό και μια υποτιθέμενη κοινωνική καταξίωση. Αλλά η αντίληψη του ψυχρού καταναλωτή που βρίσκει νόημα μόνο στην ίδια την καταναλωση, δημιουργεί άτομα κενά, που όλα τα κρίνουν υποκειμενικά.

ΥΓ.Η εικόνα θα μπορούσε να έχει ως λεζάντα, "από που το ευχαριστιέται η Barbie;"

1 σχόλια:

Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική θεωρία, η υπέρμετρη κατανάλωση οφείλεται στην έλλειψη ικανότητας για οργασμό, οπότε δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τα γραφόμενα σου! Πιο συγκεκριμένα, μόνο όποιος είναι σε θέση να φτάνει σε "οργασμό" και όχι με την στενή σεξουαλική έννοια αλλά με την έννοια της ικανοποίησης και του αισθήματος πληρότητας, καταφέρνει να μην πέφτει στην παγίδα του καταναλωτισμού...

Οι υπόλοιποι στην προσπάθειά τους να βιώσουν αυτήν την πληρότητα καταφεύγουν στην συσσώρευση χρήματος και υλικών αγαθών! Sad but true...

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More