Δεν είναι δύσκολο να φτιάξεις την δική σου μάρκα, η όπως χρησιμοποιείται στους κύκλους του marketing, ένα brand. Χρησιμοποιείς κλισέ, αντιγράφεις τι κινήσεις κάνουν στην αγορά άλλα brands που είναι πετυχημένα και κυρίως δίνεις βάση στην οπτική αντίληψη του καταναλωτή. Στο χ brand το άτομο δεν βλέπει μόνο ένα προιόν, αλλά αποδίδει στο σύμβολό του επιπλέον αξίες οι οποίες ταιριάζουν με τις επιθυμίες τους και την στάση ζωής. Κάθε brand απευθύνεται σε συγκεκριμένους καταναλωτές και τους κάνει χαρούμενους όταν ξοδεύουν τα χρήματά τους για την εταιρεία που το αντιπροσωπεύει. Ένας νέος κλάδος του marketing το νευρομάρκετινγκ, λειτουργεί προς όφελος των πολυεθνικών και μπορεί να προβλέψει τις συμπεριφορές των καταναλωτών.
Τα brands δεν είναι τίποτα άλλο παρά η μεταφορά της επιδειξιομανίας και του πάθους για κατανάλωση στο συμβολικό επίπεδο. Ένα προιόν μπορεί να γίνει ποθητό, ακόμη κι ας μην έχει κάποια χρησιμότητα, αρκεί η αρχιτεκτονική του να είναι τέτοια που να το καθιστούν ασυναγώνιστο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Δυνατό όνομα και έμβλημα που να του αποδίσουν αισθητικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο καταναλωτής. Το λογότυπο ενός υλικού αγαθού μπορεί να είναι οτιδήποτε και να είναι ορατό όπουδήποτε. Επίσης παίζουν ρόλο τα χρώματα και η γραμματοσειρά, ακόμη και το περιβάλλον μέσα στο οποίο παρουσιάζεται. Ακόμη και ιδέες, θρησκευτικά πιστεύω και πολιτικές συμπεριφορές μπορούν να εμπορευματοποιηθούν και να γίνουν brands.
Ένα brand αντιπροσωπεύει όλη την φιλοσοφία μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού, ακόμη κι αν είναι παρόμοια με κάποιον ανταγωνιστή της. Σκεφτείτε τα λογότυπα της Apple ή της Coca Cola για παράδειγμα. Είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμα και η εμφάνιση μόνο ενός χαρακτηριστικού τους, φέρνει στο μυαλό μια τεράστια γκάμα προιόντων συνειρμικά. Επίσης ο τρόπος που "κοινωνικοποιείται" ένα brand είναι σημαντικός, αφού η επικοινωνία που αναπτύσσεται γύρω από αυτό και τα πρόσωπα τα οποία το προωθούν αποτυπώνονται στο μυαλό των αγοραστών του. Η αλληλεπίδραση του brand με την κοινωνία και το περιβάλλον είναι επίσης σημαντική, κάτι που γίνεται φανερό από την σημασία που δίνουν οι διάφοροι οργανισμοί στο κοινωνικό τους πρόσωπο, δείχνοντας ευαισθητοποιημένοι.
Μια μάρκα, αποτελεί για τον καταναλωτή μια αξία που του πιστοποιεί την ποιότητα του προιόντος, όπως εκείνος έχει αξιολογήσει στο μυαλό του. Γι' αυτό πολλοί επιλέγουν να πληρώσουν παραπάνω για να αγοράσουν ένα "επώνυμο" προιόν, πιστεύοντας πως αξίζει την εμπιστοσύνη τους, πέρα από τις κοινωνικές-συμβολικές ιδιότητες που του αποδίδουν. Η συνέπεια ενός brand και η αξιοπιστία του στα μάτια του κοινού, είναι η υπεραξία που πληρώνει ο αγοραστής που θεωρεί την αγορά του εγγύηση. Τα brands επηρεάζουν τους ανθρώπους και ποντάρουν στην μιμητική τους συμπεριφορά ώστε να εδραιωθούν στην συνείδησή τους ως κορυφαία.
1 σχόλια:
[...] θα διαβαστεί από περισσότερα άτομα απ’ ότι ας πούμε αυτό ή αυτό, μόνο επειδή φέρει αυτόν τον τίτλο, σημαίνει [...]
Δημοσίευση σχολίου