Πολλοί τον τελευταίο καιρό γίνονται "δικηγόροι" των νέων. Τους κολακεύουν, τους εξιδανικεύουν, τους δίνουν άφεση αμαρτιών για οτιδήποτε. Αυτόκλητοι συνήγοροι που αποσκοπούν αλλού. Κυρίως τα ΜΜΕ έχουν τον ρόλο του χαδιού στα νεανικά αυτιά. Τυχαίο; Κάθε άλλο. Οι νέοι αποτελούν το κυρίως target group για κόμματα, θρησκείες, οργανώσεις, υποομάδες, την βιομηχανία του θεάματος, των ποτών, των τσιγάρων, των ρούχων, της μόδας, των κωδικών συμπεριφοράς. Αν καταφέρει κανείς να κερδίσει τους νέους από το ξεκίνημα της νοητικής τους ανάπτυξης και δημιουργήσει μαζί τους συναισθηματική ταύτιση, τότε αποκτά μελλοντικούς πελάτες. Και φυσικά αν η νεολαία υιοθετήσει κάτι, θα σπεύσουν και οι υπόλοιποι να την μιμηθούν. Σκεφτείτε πόσοι "Ντόριαν Γκρέι" κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Όλοι θέλουν να φαίνονται και να συμπεριφέρονται όπως οι νέοι. Δεν είναι τυχαία η αύξηση των πλαστικών εγχειρήσεων, η αγορά υπερ-καλλυντικών και η εγγραφή σε γυμναστήρια σε συνδυασμό με νεανικό ντύσιμο από μεσήλικες. Αυτοί οι άνθρωποι που αρνούνται την βιολογική τους ηλικία αντιπροσωπεύουν το μέλλον, το ξόδεμα μιας περιουσίας για να γίνουμε αυτοί που θέλουμε.
Η ματαιοδοξία των "μεγάλων" βρίσκεται σε αντίθεση με την βιασύνη των νέων να μεγαλώσουν. H παιδιάστικη συμπεριφορά είναι ιδανική για τον υπερκαταναλωτισμό, αφού οι παρορμητικές αγορές, τα καπρίτσια της μόδας κι ο εγωκεντρισμός βρίσκουν έδαφος ν' αναπτυχθούν σ' αυτά τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν νεαρά άτομα. Το "νεανίζειν" ευνοεί το εφήμερο και την αίσθηση αλλάζοντας τις κυρίαρχες αξίες της κοινωνίας. Σκεφτείτε πόσοι Έλληνες "stars" αρνούνται να δείξουν πως γερνάνε και διαφημίζουν την ωραιοπάθειά τους. Ένα ρητό λέει πως τα νιάτα χαραμίζονται στους νέους. Σκεφτείτε πόσοι μεσήλικες που αρνούνται να παραδεχθούν την ηλικία τους δεν είναι αρκετά ώριμοι ώστε να κυνηγούν μια ψεύτικη εικόνα. Μια εικόνα με ημερομηνία λήξης. Η βιομηχανία που παράγει Life-style προιόντα βρίσκει -και στο μέλλον ακόμη περισσότερους- πελάτες που θα την συντηρούν με τα χρήματα των νέων που όλο και μειώνονται. Όμως και στην συμπεριφορά μπορεί να παρατηρήσει κανείς αλλαγές σε τέτοια άτομα. Το παίζουν πιο ναζιάρηδες, παιχνιδιάρηδες και sexy με τρόπο που παραπέμπει σε καρικατούρες. Επίσης προσέχουν πολύ την διατροφή τους με τρόπο υστερικό ώστε το τραπέζι τους να θυμίζει ράφι φαρμακείου. Οι νέοι από την άλλη ενώ παλιά ήταν αντίθετοι με τον κανόνα, στις μέρες μας τον υιοθετούν και τον διαφημίζουν. Γι' αυτό σπεύδουν από κοντά και οι γονείς τους.
1 σχόλια:
Αυτό το φαινόμενο του αιώνιου νέου το συναντάμε σε όλο και μεγαλύτερη συχνότητα πλέον. Οι άνθρωποι δεν φαίνονται ικανοποιημένοι με την ηλικία τους και δεν μπορούν να την αποδεχθούν γιατί οι περισσότεροι δεν έχουν κάνει όλα όσα είχαν προγραμματίσει να κάνουν μέχρι ή όλα όσα ήθελαν έτσι απογοητευμένοι προσπαθούν να ξεγελάσουν το χρόνο με το να "νεανίζουν".Όσο για τους νέους, αυτοί πλέον έχουν μπει στο τρυπάκι του ν'ακολουθούν ότι πιο καινούριο και μοντέρνο υπάρχει ενώ η μίμηση των τηλεοπτικών προτύπων πάει σύννεφο σε όλους τους τομείς. Λίγοι είναι αυτοί που θέτουν τους δικούς τους κανόνες βάσει των οποίων ζουν και συπεριφέρονται.
Δημοσίευση σχολίου