Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

RAMMSTEIN-LIEBE IST FUR ALLE DA



Οι Γερμανοί ξανάρχονται! Οι Rammstein είναι ένα συγκρότημα που παρόλο που τραγουδάει στην μητρική του γλώσσα έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και όχι άδικα αφού καταφέρνει να κάνει το industrial metal προσιτό σε ετερόκλητα ακροατήρια. Χαρακτηριστικά της μπάντας η ευκολία να γράφει hits, οι βαριές κιθάρες, τα διάφορα ηλεκτρονικά στοιχεία και η σαρκαστική\χιουμοριστική τους διάθεση. Το νέο τους album δίνει περισσότερη έμφαση στο μεταλλικό στοιχείο και σίγουρα έχουμε να κάνουμε με το πιο βαρύ album των Rammstein. Ας δούμε τις συνθέσεις αναλυτικά:

Το "Rammlied" ανοίγει με μια οπερετική εισαγωγή για να ξεσπάσουν τα drumms και ν' ακολουθήσει ένα φοβερό riff. Ιδανικό τραγούδι για ν' ανοίγει συναυλίες του συγκροτήματος, ενώ στο refrain αναφέρεται το όνομά τους. Σκέτο εμβατήριο. Το "Ich Tu Dir Weh" ξεκινά με ηλεκτρονικά σημεία για να οδηγήσει σε ένα riff που θυμίζει το "Mein Teil" και με ολίγες ακουστικές κιθάρες, ενώ το refrain είναι από τα καλύτερα που έχουν γράψει. Το "Waidmann’s Heil" είναι κάργα metal σε σημείο που να θυμίζει Ministry. Πνευστά δίνουν μια πολεμική ατμόσφαιρα στο κομμάτι, το beat στην μέση το απογειώνει ενώ συναντάμε ένα ακόμη σπουδαίο refrain και ένα σημείο επηρεασμένο από το "One" των Metallica! Το "Haifisch"αρχίζει με ένα σημείο που θα μπορούσαν να είχαν γράψει οι Depeche Mode και εξελίσσεται σε ένα ακόμη ενδιαφέρον τραγούδι με τα ηλεκτρονικά στοιχεία να παίζουν ρόλο βασικό. Το "B******" περιέχει ένα τερατώδες riff από αυτά που ξεσηκώνουν (θυμηθείτε το "Sonne") ενώ στο refrain ο Lindermann αφρίζει. Στην συνέχεια βρίσκουμε το "Fruehling In Paris" το πιο προσιτό κομμάτι του δίσκου, αφού βασίζεται στις ακουστικές κιθάρες, ενώ ακούμε τον Till να τραγουδάει στα γαλλικά, σίγουρα από τα πιο όμορφα τραγούδια που έχουν γράψει. Επανερχόμαστε σε heavy καταστάσεις με το "Weiner Blut" που κρύβει όμως μια μελαγχολία. Για το "Pussy" δεν χρειάζεται να πούμε πολλά (θυμάστε και το porno του videoclip), αφού είναι το πιο αστείο τραγούδι που έχουν γράψει και πως να μην είναι με στίχους σαν “too big, too small, size does matter after all” και “you’ve got a pussy, I’ve got a dick, what’s the problem?". Εδώ οι στίχοι είναι αποκλειστικά στα αγγλικά και το στυλ θυμίζει κάπως το "Du Hast", ένα ευχάριστο διάλειμμα στο album. Το "Liebe Ist Fur Alle Da" που ακολουθεί έχει απλή δομή με δυνατά riffs και τα drumms να κοπανάνε αλλά και ένα όμορφο μελωδικό refrain. Το "Mehr" ξεκινά με ένα electro-pop σημείο και συνεχίζει όπως ένα τυπικό Rammstein τραγούδι αλλά στο μέσο περίπου υπάρχει μια ακουστική στιγμή με τον Lindermann να απαγγέλλει σχεδόν και στην συνέχεια ακολουθεί το ξέσπασμα. Ιδανικός συνδυασμός pop και metal σ' αυτό το κομμάτι. Το καταληκτικό "Roter Sand" ξεκινά με σφυρίγματα και ακολουθεί με ακουστική κιθάρα για να μπει και η φωνή του Till. Το lead που κορυφώνει έχει μια νοσταλγική ατμόσφαιρα, μπαίνουν και πλήκτρα και το κλείσιμο του δίσκου είναι ιδανικό.

Συνολικά έχουμε να κάνουμε με τον πιο σκληρό αλλά ταυτόχρονα τον πιο συμπαγή και πολυποίκιλο δίσκο των Rammstein. Έγραψαν πιο heavy συνθέσεις αλλά χρησιμοποίησαν πολλά στοιχεία (συμφωνικά, ηλεκτρονικά, ακουστικές κιθάρες, έγχορδα και πνευστά όργανα) παρουσιάζοντας ένα σύνολο άκρως ενδιαφέρον, με τραγούδια που ξεχωρίζουν μεταξύ τους και έχουν όλα νόημα ύπαρξης. Οι Rammstein συνεχίζουν να γράφουν πολύ καλούς δίσκους που αντιπροσωπεύουν τον μοντέρνο ήχο με σοβαρό τρόπο και το "Liebe Ist Fur Alle Da" είναι ίσως ο καλύτερός τους. Το καταευχαριστήθηκα.

ΥΓ. Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι από την special edition του album όπου οι Rammstein συνεχίζουν να προκαλούν. Τα λόγια είναι περιττά....

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More