Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

BEAUTY OR B(R)EAST?


Στην εποχή της πόζας, τα πρότυπα διαμορφώνονται από τα media με τέτοιο τρόπο που το ιδανικό παρουσιάζεται ως το ρετουσάρισμα από το photoshop και τα εξώφυλλα από τα περιοδικά μόδας. Από την άλλη κοπέλες-γλάστρες σε πρωινές εκπομπές λικνίζονται υπό τον ήχο των σκυλο-pop ασμάτων που παίζουν σε playback περιμένοντας όχι τον πρίγκιπα στο άσπρο άλογο, αλλά τον χαιδεμένο των "in" σιναφιών. Η ψεύτικη ομορφιά που μας περιτριγυρίζει είναι το πρόβλημα, η μετάλλαξη της γυναίκας σε προϊόν που οφείλει να καταναλώνει κι άλλα προϊόντα που θα της διατηρήσουν στο ψηλότερο "ράφι", άρα με πιθανότητα να βρει καλύτερο "αγοραστή". Η εικόνα της τέλειας γυναίκας είναι η αιτία πολλών νευρώσεων τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άντρες. Στην λαϊκή κουλτούρα πολύ περισσότερα τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση εμπορικής εκμετάλλευσης του γυναικείου σώματος. Οι κλασικές αξίες που προσδιορίζουν την θηλυκότητα έχουν αντικατασταθεί από ένα συφερτό από image makers, ειδικούς του μακιγιάζ, ενδυματολόγους και ειδικούς πάσης φύσεως που κρίνουν την γυναίκα ανάλογα με το πως διαφημίζει τον εαυτό της. Η γυναικεία μορφή ακόμη και μέσω των διαφημίσεων ή των σήριαλ προβάλλεται ως ένας οδηγός γυναικείων ρόλων (σύζυγος, μητέρα, ερωμένη, νοικοκυρά κτλ) που η γυναίκα-καταναλώτρια οφείλει να ασπαστεί για να είναι επιθυμητή. Από την άλλη, ο άντρας δέχεται εικόνες για το πως πρέπει να είναι η γυναίκα, πως πρέπει να ντύνεται, να συμπεριφέρεται κοκ.

Το τρομακτικό είναι πως ακόμη και νεαρές κοπέλες πέφτουν στην παγίδα αυτή, ενώ δεν είναι λίγες αυτές που τολμούν να κάνουν πλαστικές επεμβάσεις για να μοιάσουν περισσότερο στο μοντέλο γυναίκας που προωθείται. Τα στερεότυπα ως προς την γυναικεία εικόνα δεν καταρρίφθηκαν ποτέ, αντιθέτως μέσω της μαζικής κουλτούρας και του θεάματος ήρθαν σε νέα συσκευασία και όρισαν την "θηλυκότητα" με τρόπο επιφανειακό. Ολόκληρη βιομηχανία συντηρείται από τις ανασφάλειες των γυναικών, ενώ η γυναίκα ως αντικείμενο πόθου προβάλλεται με τέτοια συχνότητα που δημιουργεί κορεσμό και μας απομακρύνει από την πραγματική σεξουαλικότητα, αφού ακυρώνει την φαντασία. Ας ελπίσουμε πως η γυναικεία ευαισθησία, ο ρομαντισμός και η γλυκύτητα δεν θα πνιγούν ανάμεσα σε δύο πλαστικά στήθη.

---->Παρακάτω μια σειρά από φωτογραφίες διάσημων πριν και μετά από την επεξεργασία με Photoshop. Η απομυθοποίηση της εικόνας είναι σημαντική καθώς εκεί βασίζεται και η οργάνωση ολόκληρης της βιομηχανίας του θεάματος.







3 σχόλια:

Να ήταν μόνο η γυναίκα που έγινε προϊόν.Τα πάντα είναι image.Την καλησπερα μου WOLFHEART καιρό έχουμε να τα πούμε.

Οι φωτό αυτές δεν είναι τίποτα μπροστά σε άλλες που κατά καιρούς βγαίνουν στο φως. Εδώ άτομο που δούλευε σε πρακτορείο μοντέλων μου είχε πει ότι έπεφτε τρελό σουλούπωμα σε όλες τις κοπέλες οι οποίες όχι μόνο ήταν μέτριες αλλά αν τις εβλεπες στο δρόμο ούτε που θα τους έδινες ιδιαίτερη προσοχή στις περισσότερες των περιπτώσεων!Δυστυχώς η γυναίκα πλασάρεται σαν προιόν και μάλιστα πουλάει πολύ! Αφού οι 9 στις 10 για να μην πω όλες πέφτουν θύμα αυτής της εικόνας και τρέχουν να φτάσουν το άπιαστο καθώς η εικόνα της ιδεατής γυναίκας όπως προβάλλεται από τα μέσα πολύ απλά δεν υπάρχει...Απ'την άλλη για τον πανικό και την ανασφάλεια που διακατέχει τις γυναίκες σήμερα φταίνε και πσε μεγάλο βαθμό και οι άντρες οι οποίοι ψάχνουν για συγκεκριμένα προσόντα και χαρακτηριστικα δίνοντας σε αυτά τόσο μεγάλη σημασία που οι γυναίκες θεωρούν ότι χωρίς αυτά δεν έχουν καμία τύχη με το άλλο φύλο.Τεράστιο θέμα με πολλές παραμέτρους.

"Ολόκληρη βιομηχανία συντηρείται από τις ανασφάλειες των γυναικών, ενώ η γυναίκα ως αντικείμενο πόθου προβάλλεται με τέτοια συχνότητα που δημιουργεί κορεσμό και μας απομακρύνει από την πραγματική σεξουαλικότητα, αφού ακυρώνει την φαντασία."Απο τις καλύτερες προτάσεις σου...

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More