Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΟΝΕΙΡΟΥ ΚΙ ΕΝΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗ


Ήταν νύχτα και το σκοτάδι έμοιαζε με μανδύα νεκρομάντη. Όλη η ατμόσφαιρα ήταν σκεπασμένη με μια σκόνη που έμοιαζε να περιμένει για χρόνια. Ψευδαισθήσεις περικύκλωσαν με ενέδρα τα οράματα που ταξίδευαν πάνω απ' τα κεφάλια των ανθρώπων, πάνω απ' τις ταράτσες των πολυκατοικιών. Οι πύλες του μυαλού έμειναν ανοιχτές, η Λογική κοιμήθηκε και γέννησε τέρατα. Καθισμένος στην δερμάτινη πολυθρόνα του μπροστά απ' το γραφείο του, άνοιξε το βιβλίο που μόλις είχε πάρει απ' το ράφι. Ο τίτλος "Θεία Κωμωδία" ήταν χαραγμένος στο σκληρό εξώφυλλο. Το επικό ποίημα του Δάντη, που συγκαταλέγεται στα κορυφαία έργα παγκοσμίως, με την μεσαιωνική υφή και που αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης και αφορμή για πολλές ερμηνείες. Αφηγείται το (φανταστικό) ταξίδι του συγγραφέα (μαζί με τον δάσκαλό του Βιργίλιο και την αγαπημένη του Βεατρίκη) στην Κόλαση, μέχρι να φτάσει στο Καθαρτήριο κι από εκεί στον Παράδεισο. Κάθε λεπτομέρεια του...ταξιδιού, οι ώρες και οι τοποθεσίες που επισκέπτεται μοιάζουν να είναι βγαλμένες από κάποιο σκοτεινό ημερολόγιο.
Σύμφωνα με την περιγραφή του ο Κάτω Κόσμος έχει σχήμα κωνικό και το στόμιό του βρίσκεται στο βόρειο ημισφαίριο κι αποτελείται από 9 κύκλους, που στενεύουν όσο κατευθύνεσαι προς τα κάτω. Κάθε κύκλος αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα αμαρτήματα (που χωρίζονται σε πράξεις ακράτειας και πράξεις βίας) και αντίστοιχες τιμωρίες.
Οι κύκλοι αυτοί περιγράφονται ως εξής:
1ος-Εδώ βρίσκονται τα αβάπτιστα μωρά και οι ειδωλολάτρες. Δεν μπορούν ποτέ να φτάσουν στον Παράδεισο.
2ος-Εδώ συνωστίζονται οι φιλήδονοι που στροβιλίζονται σε θύελλες και αιώνια δεν θα μπορούν να αγγίζουν ανθρώπινο σώμα.
3ος-Οι λαίμαργοι έχουν την ατυχία να γίνονται τροφή στα δόντια του Κέρβερου.
4ος-Άπληστοι και φιλάργυροι
καταδικάζονται να σηκώνουν τεράστια βάρη με το στήθος τους.
5ος-Οι μνησίκακοι βασανίζονται σε λασπωμένους βάλτους και ως ποινή χτυπούν ο ένας τον άλλον.
6ος-Από εδώ και πέρα ο Δάντης εισέρχεται στο κάστρο της Κόλασης. Στον κύκλο αυτόν τιμωρούνται οι αιρετικοί καιόμενοι μέσα σε πύρινους τάφους.
7ος-Εδώ οι βίαιοι βρίσκονται χωρισμένοι σε τρεις ομάδες. Στην πρώτη τιμωρούνται όσοι έκαναν κακό σε άλλους ανθρώπους πνιγόμενοι σε βάλτους αίματος. Στην δεύτερη ομάδα όσοι έκαναν κακό στον εαυτό τους αντιμετωπίζουν την ποινή του να μεταμορφωθούν σε δέντρα, είτε να κυνηγιούνται από λυσσασμένα σκυλιά. Στην τρίτη τέλος ομάδα, βρίσκονται όσοι ήταν βίαιοι προς τον Θεό ή την Φύση και απομονώνονται σε μια έρημο που η άμμος φλέγεται και οι ουρανοί ρίχνουν πύρινη βροχή.
8ος-Από εδώ και πέρα συναντάμε τις ενσυνείδητες αμαρτίες καθώς κατηφορίζουμε σε ένα βάραθρο. Οι απατεώνες μαστιγώνονται, οι κόλακες είναι βουτηγμένοι σε κάθε είδους ακαθαρσίες, οι ψευδοπροφήτες έχουν κρεμαστεί ανάποδα ώστε το κεφάλι τους να βλέπει μόνο το πίσω μέρος τους, οι διεφθαρμένοι πολιτικοί εγκλωβίζονται σε πίσσα που κοχλάζει, οι υποκριτές καλύπτομται με κάπες από μόλυβδο, οι κλέφτες διώκονται από ερπετά και κατόπιν μεταμορφώνονται σε φίδια, οι κίβδηλοι τιμωρούνται με αρρώστιες, οι κακόβουλοι κατασπαράζονται από δαιμόνια ή κρεμιούνται ανάποδα σε λάκους με φωτιά.
9ος-Εδώ τιμωρούνται οι προδότες (της πατρίδας, φίλων κτλ), που έχουν εγκλωβιστεί σε μια παγωμένη λίμνη. Στο βαθύτερο σημείο της Κόλασης, περιμένει ο γιγαντιαίος Εωσφόρος που τυραννά αιώνια τον Βρούτο και τον Κάσσιο, αλλά και τον Ιούδα.

Η Θεία Κωμωδία είναι ένα αλληγορικό αριστούργημα που συμπυκνώνει τους συμβολισμούς του μεσαιωνικού κόσμου ειδικά για ηθικά και πολιτικά θέματα. Όμως μπορεί κανείς να διαπιστώσει και την αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να δαμάσει τα πάθη του. Το ονειρικό περιβάλλον μέσα στο οποίο σκηνοθετείται η όλη περιπλάνηση, ουσιαστικά αποτελεί μια περιπλάνηση σε όλη την ανθρώπινη ιστοριά. Η ίδια η ποίηση πραγματεύεται την συνείδησή μας. Θέτει μάλιστα το ερώτημα: Τι δεν κάνουμε καλά; Το επικό έργο καλεί σε στοχασμό σχετικά με το μέλλον. Η "Θεία Κωμωδία" είναι η ίδια η Πτώση του Ανθρώπου, έχει τέτοια ποικιλία όσο η ίδια η ζωή.

Άφησε το βιβλίο στο γραφείο και κοίταξε έξω απ' το παράθυρο. Οι σταγόνες της βροχής μαστίγωναν το θολό πια τζάμι. Μέτρησε για λίγο όλους τους νεκρούς μας. Όλους τους συγγραφείς, τα χαμένα είδωλα, τους καλλιτέχνες και τους ήρωες. Αρκετοί απ' αυτούς είχαν ολόκληρο ράφι στην βιβλιοθήκη του, ως τιμητική διάκριση. Κανένας απ' αυτούς δεν φανταζόταν πως θα ζήσει ως το 2008, ούτε το σκέφτηκαν ποτέ. Ούτε εμείς ξέρουμε μέχρι πότε θα υπάρχουμε, όχι μόνο ως υλική υπόσταση, αλλά ως ιδέες, ως ποιήματα. Εξάλλου όλοι μας ζούμε στο μυαλό μας, ως άλλοι Δον Κιχώτες μαχόμαστε με "τέρατα" που οι άλλοι δεν βλέπουν. Ξεφύσηξε και κατευθύνθηκε στην άλλη πλευρά του δωματίου, έβαλε λίγο μπράντυ και κάθισε στον καναπέ απέναντι από την βιβλιοθήκη. Ξεφύσηξε και ήρθε στο μυαλό του το απόσπασμα απ' το θείο ποίημα του Μίλτον "Paradise Lost":
"Τι κι αν χάσαμετην μάχη;
Δεν χάθηκαν όλα, η αδάμαστη θέληση και η προσήλωση στην εκδίκηση,
το αθάνατο μίσος, και το κουράγιο ποτέ να μην υποκύψω ή να παραδοθώ.
Και τι άλλο μπορεί να σημαίνει το να μην παραδοθώ; Ότι η δόξα δεν θ' απομακρύνει από μένα την οργή ή την δύναμή της..."

Έχουμε μάχες ακόμη να κερδίσουμε. Μάχες στο κρεβάτι με τους εφιάλτες μας, μάχες με την ίδια μας την ανάσα, μάχες για την απόκτηση πληροφορίας, μάχες με τις λέξεις, μάχες μέσα στο μυαλό και την καρδιά μας, μάχες στους χλευασμούς σπουδαίων ανθρώπων απ 'το κοιμώμενο πλήθος, μάχες στις μπαλάντες των τροβαδούρων, μάχες στα ραβασάκια των ερωτευμένων, μάχες σε χάρτες κυνηγών χαμένων θησαυρών, μάχες πίσω από συρματοπλέγματα και κάγκελα, μάχες στο σελιλόιντ και στα ραδιοφωνικά κύματα, μάχες απέναντι στο άγνωστο, μάχες, μάχες, μάχες....


Και θα έπρεπε να σχεδιάσουμε τους δικούς μας χάρτες, να σκίσουμε τους συμβατικούς που δεν τα αποκαλύπτουν όλα, παρά μόνο αυτό που κάποιοι είδαν επειδή ήθελαν να το δουν. Κρίμα που βλέπουν τόσα λίγα.
Ο Νίτσε κάποτε έγραψε:"Αυτή η αργή αράχνη που γλιστρά στο φως του φεγγαριού κι αυτό το ίδιο το φως του φεγγαριού, ακόμη κι εσύ κι εγώ, που σιγοψιθυρίζουμε μπροστά στο κατώφλι του σπιτιού, που συζητούμε για πράγματα αιώνια, δεν έχουμε ήδη υπάρξει στο παρελθόν;"
Υπήρξαμε και θα υπάρξουμε ξανά γιατί τίποτα δεν πεθαίνει πραγματικά. Θα πληρώσουμε κάποιο τίμημα γι' αυτό; Ίσως. Λίγοι έχουν το κουράγιο να περάσουν από κάθε γωνιά της Κόλασης, να αντιμετωπίσουν τους ίδιους τους, τους δαίμονες και να εξερευνήσουν τον δρόμο προς τον Παράδεισο. Ο μεγάλος ψυχολόγος Καρλ Γιουνγκ, έλεγε πως μέσω των ονείρων αντάμωνε με φιλοσόφους άλλων εποχών. Πίστευε πως η ανθρώπινη ψυχή δεν πέθαινε.
Οι μάγισσες στην πυρά μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζαν αυτά που πίστευαν, εμείς γιατί όχι;

Σηκώθηκε και έβαλε λίγο μπράντυ ακόμη. Για πολλούς τα όνειρα αποτελούν ταμπού, επειδή στην ουσία αποτελούν πύλες για άλλες διαστάσεις του εαυτού, για άγνωστες περιοχές του πνεύματος. Αποτελούν μια μυστική συνάντηση με τις άπειρες εκδοχές της Ύπαρξης, με όλα τα Εγώ που μεταμφιέζονται με αρχετυπικές μορφές. Στον Ησίοδο, ο Όνειρος είναι θεότητα που επισκέπτεται τους ανθρώπους στον ύπνο τους για να τους προειδοποιήσει για το μέλλον. Ένα ερώτημα του ήρθε στον νου, σαν να το ψιθύρισε ο άνεμος: Σκλάβος στον Παράδεισο ή Άρχοντας στην Κόλαση; Ζαλισμένος απ' το ποτό, ξάπλωσε στον καναπέ. Σε ένα όνειρο πέθανε για πρώτη φορά. Είδε τους ωκεανούς να είναι μόνοι κι από πάνω τους να πέφτει το χιόνι απ' τα γυρτά δέντρα. Είδε κύματα να σκάνε σε νησιά χωρίς ακτές και ο αφρός τους να φτιάχνει πύργους για να αγκαλιάσουν τον ουρανό. Είδε βάραθρα σαν στόματα ανοιχτά να χύνουν μάγμα και να γεννούν νέες χώρες. Είδε την Νύχτα ως νύφη να πίνει νηπενθή για να ξεχάσει. Όνειρα κι εφιάλτες πλάγιασαν στο ίδιο κρεβάτι κι ο Φόβος γλωσσοφίλησε την Ομορφιά.
Ξύπνησε ιδρωμένος. Ταραγμένος κοίταξε το δωμάτιο γύρω του, ήταν το ίδιο. Ο Ύπνος είναι αδελφός του Θανάτου λένε. Όμως ο συγγραφέας και ερευνητής Dunne μας διαβεβαιώνει ότι: "Ο θάνατος θα μας διδάξει τον σωστό χειρισμό της αιωνιότητας. Θα ξαναβρούμε όλες τις στιγμές της ζωής μας και θα τις συνδυάσουμε όπως μας αρέσει. Ο Θεός, οι φίλοι μας, ο Ιούλιος Καίσαρ και ο Σαίξπηρ, θα συνεργαστούν μαζί μας σ' αυτό το παιχνίδι..."
Έχουμε δικαίωμα για ακόμη μια παρτίδα.

13 σχόλια:

Ο Γιουνγκ, ο Δάντης, η "Θεία Κωμωδία", το συλλογικό ασυνείδητο και οι μνήμες αρχαίων εμπειριών που αναδύονται στα όνειρα. Η άρση του συνειδητού, τα πιθανολογικά όνειρα, ο εξορισμός-εξορκισμός της λογοκρισίας, ο φόβος για το αντίτιμο, η Επιθυμία γυμνή. Πόσοι αλήθεια μπορούν να την αντέξουν;

Καταπληκτικό το κείμενο και οι φωτογραφίες πολύ καλές!Θα συμφωνήσω απόλυτα στο ότι τα όνειρα αποτελούν πύλη για άλλες διαστάσεις του εαυτού.Άλλωστε ένα μεγάλο κομμάτι του εαυτού δεν θα μας γίνει ποτέ γνωστό(ασυνείδητο), τουλάχιστον όχι μέσω συνειδητής διαδικάσίας ωστόσο θα προσπαθεί πάντα να έρθει στην επιφάνεια μέσω των ονείρων.Τα όνειρα και οι εφιάλτες αποτελούν την βασιλική οδό για την διερεύνηση του εαυτού γι'αυτό και τόσος κόσμος δίνει τόση μεγάλη βαρύτητα σ'αυτά και στις ερμηνείες τους.Οι περισσότεροι βέβαια ασχολούνται επιφανειακά δίνοντας ερμηνείες από τον "καζαμία" κ.α τέτοια που καμία σχέση φυσικά δεν έχουν!Πολύ ωραίο κείμενο!

Μου έστρωσες χαλί Samael για απόψε. Ονειρικό. Είχα ένα όνειρο από παιδί που έγινε με τα χρόνια εφιάλτης. Δύο το γνωρίζουν μόνο. Ο ένας μάλιστα βοήθησε στην επίλυσή του, μια και μεγάλωσε μαζί του και μαζί μου. Ο άλλος απλώς βοήθησε να εξελιχθεί σε σύγχρονο εφιάλτη.Έχουμε δικαίωμα για μια παρτίδα ακόμη. Άντε να το δεχτώ. Έτσι πρέπει. Κι αν καταλήξει στο να φτιάξουμε το Νο 10 της κόλασης, δεν βαριέσαι...καλά θα είναι νομίζω.Είναι καταπληκτική η ροή του κειμένου. Το "έπλεξες" πολύ όμορφα. Από τον Όνειρο μέχρι τον Γιούνγκ. Ρε μπας και όλοι αυτοί είναι το 10 το καλό;Καλό Σ/Κ και σε ευχαριστώ (κάθε φορά)Υ.Γ. Θα το ξαναδιαβάσω σίγουρα κοιτώντας την Κόλαση του Μπος. Η πρώτη εικόνα δεν μου εμφανίζεται:(

Απίθανος όπως πάντα φίλε . Αλλά αυτή η γεωγραφία που διάλεξες θέλει ακόμα πιο πολύ αποκωδικοποίηση. Άσε να ανοίξω και κανένα ονειροκρίτη. “Ο Ύπνος είναι αδελφός του Θανάτου”. Ο Νταλί αν δεν κάνω λάθος τους παρουσιάζει σε μια ζωγραφιά του , τον ένα με μαύρο άλογο και τον ύπνο με άσπρο να πορεύονται μαζί ,φιλαράκια βλέπεις τα παιδιά , έχουν επιχείρηση και κάνουν και χρυσές δουλειές : ).“…Οι μάγισσες στην πυρά μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζαν αυτά που πίστευαν…”Φίλε εδώ διαφωνούμαι με το παράδειγμα(, και ας είναι σε διήγηση μέσα) , οι δήμιοι ,οι κατήγοροι δεν ενδιαφέρονται αν πιστεύουν κάτι ,ή όχι οι μάγισσες. Αυτό που τους ενδιαφέρει ήταν ,να καλλιεργήσουν, να επικρατήσει ,εκείνων τα πιστεύω τους. Ακόμα μια διευκρίνηση που είμαι σίγουρος ότι δεν θα σε πειράξει να την γράψω μια και μιλάμε για ονειρικές βαθύτερες έννοιες. Ο εφιάλτης αν θεωρούμε ότι είναι το κακό όνειρο . Η λέξη όνειρο από μόνη της δεν προσδιορίζει καλό ,ή κακό ,απλά ονομάζει μια γενικότητα.Τώρα για τα όνειρα σαν dreamer , και έχοντας μια μικρή ακαδημαϊκή διατριβή στα όνειρα . Επέτρεψε μου να προσθέσω μόνο αυτό .Θα σου πω ότι λέω συχνά ,και είναι η γνώμη μου .Τα όνειρα είναι σαν γράμματα από έναν καλό φίλο ,που προσπαθεί να μας γλιτώσει από κάτι, να μας στείλει ένα μήνυμα με αυτά . Όταν δεν τα ανοίγουμε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Η αλήθεια είναι ότι είναι κατασκευάσματα του υποσυνείδητου, από τις εικόνες των φωτογραφικών μας ματιών. Όμως υπάρχει και ένα άλλο εδώ υλικό, που μπερδεύει τους επιστήμονες όσο αφορά τα όνειρα, αυτό είναι η ψυχή. Ναι ,δυστυχώς, ευτυχώς , αποτελούμαστε και από ψυχή, που έχει άμεση επικοινωνία με το λογικό ,το νου, την συνείδηση. Αυτή είναι και η απάντηση μου όσο αφορά το, τι δεν κάνουμε καλά; Δεν έχουμε μάθει την ψυχοσύνθεση- ψυχή μας και οι μόνες δυο “χειροπιαστές” Πύλες είναι τα όνειρα και τα πιστεύω μας. Σιδερένιες καλησπέρες ,ελπίζω να μην σε πείραξε η παρέμβαση μου ,καλέ μου φίλε .Αν ναι ,μου λες.

δεν θα πω πολλά. θα κλείσω μάτι. για μια παρτίδα ακόμη. ρίχνω πρώτη. ναι;φιλιά βρόχινα...

Exoume maxes akoma na kerdisoume kai tin dyskoloteri olwn..tin maxi me ton idio mas ton eauto. Exoume dikaiwma gia akomi mia partida ;)Filia!

Γιά την κόλαση"Εδώ είναι ο παράδεισοςκι η κόλαση εδώ".Γιά τα όνειρα"Όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορίακαι κάποιος παίζει τη δική σου την ψυχή...............................από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές".

Τη Βασιλική Οδός τη βρήκα...Από κει και πέρα ο δεύτερος κύκλος μού κάνει μια χαρά. Σχεδόν ανώδυνος...Τι να την κάνεις την παρτίδα αφού ούτως ή άλλως θα τη χάσεις...Αντώνιος Μπλοκ

πολύ ωραίο το κείμενο σου ..Δε κάνω πλιό μου όνειρακαι σχέδια μεγάλαγιατί θα μείνουνε κι αυτάόνειρα σαν και τα άλλα...

@madame de la luna:Η επιθυμία καίει! Είναι η πίσσα της ψυχής, η υπαρξιακή μοναξιά όλων των όντων γι' αυτό δεν μπορούν να την αντέξουν όλοι. Κάποιοι άνθρωποι στο παρελθόν που διατύπωσαν θεωρίες αυτό ήθελαν να πουν περίπου μάλλον...@awakened:Ότι δεν κατανοείς, ίσως σε κατανοεί αυτό. Έτσι και τα όνειρα μπορεί να τα βλέπουμε αλλά δεν τα καταλαβαίνουμε πλήρως. Το ότι δεν τα θυμόμαστε το πρωί, εκτός απ' το ότι διαρκούν λίγα δευτερόλεπτα, ίσως να έχει να κάνει με την δικλείδα ασφαλείας που μας προστατεύει απ' το να θυμηθούμε ορισμένα πράγματα...

@Aleka:Τα όνειρα μετατρέπονται πολλές φορές σε εφιάλτες, τουλάχιστον ας μην εισβάλουν στην πραγματικότητα και φτάσουμε στο σημείο να μην ξέρουμε αν είμαστε ξύπνιοι σε εφιάλτη κάποιου άλλου.Κάθε παρτίδα έχει ρίσκο...αν ξέραμε απ' την αρχή το αποτέλεσμα δεν θα είχε και νόημα, αρκεί να μην παίζουν οι άλλο ιμε σημαδεμένη τράπουλα.Δεν ξέρω αν είναι το 10 το καλό αλλά σίγουρα κάτι αραπάνω θα γνωρίζουν από εμάς εκεί που είναι...Ευχαριστώ για το σχόλιο Αλέκα, καλή συνέχεια εύχομαι.@Sideras:Καλησπέρα/καλημέρα σιδερένια φίλε μου! Όντως ο πίνακας του Νταλί είναι αυτή η φράση (έχω περιέργειαυτοί που πεθαίνουν στον ύπνο τους είναι επειδή τα δύο συνεταιράκια δεν τα βρήκαν;).Με την φράση "…Οι μάγισσες στην πυρά μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζαν αυτά που πίστευαν…" περισσότερο ήθελα να πω ότι αφού οι μάγισσες είχαν τέτοια τύχη υποστηρίζοντας τις ιδέες τους, γιατί όχι και εμείς που στην εποχή μας γίνεται(όπως σε κάθε εποχή αλλά με άλλα μέσα) πόλεμος έναντι των "αντιφρονούντων" αλλά τουλάχιστον δεν τους καίνε στην πυρά;Σαφώς και δεν με πειράζει καμία άποψη :) αλίμονο!Συμφωνώ για τον ρόλο των ονείρων και την χρησιμότητά τους, αυτό άλλωστε πιστεύω. Είναι μηνύματα από αλλού που αν μπορούσαμε να τα καταγράψουμε με κάποιου είδους συσκευή θα μαθαίναμε παραπάνω πράγματα για εμάς. Είναι πολύ θετικό κάποιος να λυτρώνεται μέσω των ονείρων του και να εκφράζει το άλογο και όσα δεν μπορεί να πει(ούτε να συνειδητοποιήσει) στον ξύπνιο του. Περισσότερο η γεωγραφία έχει να κάνει με το υποσυνείδητο (όχι το ανθρώπινο) αλλά των ίδιων των ονείρων κατά κάποιο τρόπο. Ως όνειρο μέσα στο όνειρο όπως θα έλεγε κι ο φίλτατος Πόε.Ευχαριστώ για την σιδερένια και πάντα ουσιαστική παρέμβαση!

@Νεράιδα της βροχής:Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, η συμμετοχή στο παιχνίδι είναι η πιο σημαντική... ;)Καλή ζαριά!@Ερασιτέχνης άνθρωπος:Αχ αυτός ο εαυτός! Πολεμώντας τον είναι σαν να πολεμάμε την ίδια μας την φύση, όλους τους περιορισμούς και τις αδυναμίες, ν' απορρίψουμε την ίδια μας την ύπαρξη, καθώς η νοημοσύνη πάντα αγαπάει το σώμα που την φιλοξενεί. Αρκεί πολεμώντας μην ξεχαστούμε και τον αφανίσουμε!Καλησπέρα!@Βασιλιάς της μοναξιάς:Η κόλαση καμιά φορά είναι οι άλλοι, όπως και ο παράδεισος.Κι όμως στον ύπνο μας γράφουμε την ιστορία σε έναν άλλον κόσμο για τον οποίο ποτέ δεν θα γραφτεί ούτε σελίδα...

@Μystis:Ο δεύτερος κύκλος ε; Ανώδυνος αλλά και βασανιστικός. Αυτό είναι το "ηρωικό" της υπόθεσης, το μεγαλείο ψυχής. Να ξέρεις ότι θα χάσεις, αλλά να ζεις για να κερδίζεις!Καλησπέρα αδελφέ.@περίπλους:Να' σαι καλά! "Ο, τι μπορώ να δω, ν' ακούσω, ν' αγγίξω και να πιστέψω σ' αυτό τον κόσμουπάρχει μέσα στην ίδια την καρδιά μου."Γκιμπράν "Το όνειρο είναι η διαρκής επανάσταση!"Καλησπέρα.

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More