Είμαστε παγιδευμένοι σ' ένα matrix. Ναι είμαστε και μάλιστα με την συγκατάθεσή μας. Μοιάζει τρελό; Το matrix μας έχει επιβάλει να θεωρούμε τρελό το να συζητούμε για την ύπαρξή του, ώστε αν κάποιος το ανακαλύψει, να μην μπορεί το ίδιο να αποκαλυφθεί μαζικά. Από μικρή κιόλας ηλικία εκπαιδευόμαστε σε συγκεκριμένο τρόπο παρατήρησης. Το matrix εμβολίασε τον εγκέφαλο του καθενός μας μ' ένα παράσιτο. Το παράσιτο αυτό είναι επιρρεπές στους εθισμούς. Το matrix με την σειρά του δημιουργεί νέες καταστάσεις που προκαλούν το παράσιτο μες στον νου μας. Το αποπροσανατολίζει. Οι σύγχρονοι εθισμοί είναι καταστάσεις που απορρέουν τόσο απ' την καλπάζουσα τεχνολογική εξέλιξη, όσο κι απ' την αποπροσωποποίηση σε κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής. Ας δούμε όμως παρακάτω ποια είναι η νέα "πρέζα"...
- IMAGE SEX-Έχει ως βάση τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες . Το sex ''πουλιέται'' με τόση ευκολία γύρω μας όπως οποιοδήποτε άλλο "προιόν", υπάρχει μια ψευδαίσθηση σεξουαλικής απελευθέρωσης, ωστόσο ο πουριτανισμός επικρατεί. Το ίδιο κι η δυσκολία σύναψης υγιών σχέσεων.
- ΑΝΤΙΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΑ-Πολλά συρτάρια είναι γεμάτα με Prozac.Φόβος για την ίδια την ζωή. Ο σύγχρονος άνθρωπος και ιδιαίτερα οι νέοι έρχονται αντιμέτωποι με πολλαπλά αδιέξοδα και πιέσεις. Η πρόσκαιρη ανακούφιση απλά μεγαλώνει το κενό. Και οι ενήλικες αδυνατούν να καταλάβουν πως η σημερινή κατάσταση των εφήβων και των νέων οφείλεται σ' αυτούς.
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ-Ασήμαντες ειδήσεις και υπερπληροφόρηση. Καταιγισμός πληροφοριών που νεκρώνει κάθε αισθητήριο. Η τηλεόραση αντικατέστησε την γειτονιά κι ο άνθρωπος κλείστηκε στο σπίτι του να της κάνει παρέα. Μόνο που όλα τελειώνουν με το πάτημα ενός κουμπιού.
- ΚΙΝΗΤΑ-Εικονική επαφή, δειλία και επίπλαστες ανθρώπινες σχέσεις που βασίζονται στο "που είσαι;" "τι κάνεις;" και στο "τα λέμε". Η αποξένωση μεγαλώνει και ταυτόχρονα αυξάνονται οι διαφημίσεις "πακέτων επικοινωνίας". Μεγαλύτερη ειρωνία για τον σύγχρονο πολιτισμό δεν υπάρχει.
- INTERNET-Έλλειψη επικοινωνίας, απρόσωπη ταυτότητα, ανώριμη ανάπτυξη προσωπικότητας. Όλα αυτά τα στοιχεία βρίσκουν το αποκούμπι τους στο MySpace και τα ψηφιακά σαλόνια. Η Ζωή απαιτεί να κοιτάξουμε έξω από άλλα παράθυρα όμως...
- ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ-Ψευδαίσθηση δύναμης, δυσκολία του ατόμου να έρθει σ' επαφή με άλλους για διεξαγωγή κοινωνικών παιχνιδιών. Δεν τα δαιμονοποιώ, καθώς κι εγώ ασχολούμαι περιστασιακά. Όμως η ψύχωση με διαδικτυακά παιχνίδια σε internet cafes είναι "η επιδημία" των παιδιών σήμερα.
- ΤΖΟΓΟΣ-Δεν είναι τυχαίο ότι συνεχώς αυξάνονται τα τυχερά παιχνίδια.Ψεύτικη συμμετοχή στον πλούτο, συναισθηματικό κενό και δημιουργία έντασης έστω και πλαστής, επειδή απουσιάζει το ρίσκο κι ο ενθουσιασμός στην καθημερινή ζωή του ατόμου.
- ΑΝΟΡΕΞΙΑ-Χρήση του κορμιού ως σεξουαλικό υποκείμενο, αντιγραφή σεξουαλικών προτύπων. Η "ανάπηρη" κοινωνία που έχουμε, δημιουργεί πρότυπα το ίδιο ανάπηρα για προσωπικότητες που χρειάζονται βοήθεια. Δυστυχώς ακόμα και άτομα που δεν πάσχουν απ' την ασθένεια της νευρικής ανορεξίας, νομίζουν πως θα μοιάζουν με μοντέλα αν γίνουν "απ' τα κόκαλα βγαλμένες"...
- FIT-ADDICTS-Άτομα που ξημεροβραδιάζονται στα γυμναστήρια προσπαθώντας να προσδιοριστούν μέσω των μυών που θα τους κάνουν να ξεχάσουν το εσωτερικό κενό. Έτσι δημιουργούν ένα ''κοινωνικό διπλό'', μηχανοποιούν την ανθρώπινη υπόσταση. Σ' ατούς να προσθέσουμε τους τρελαμένους με τις θερμίδες, την υγιεινή διατροφή και τους καταναλωτές ειδικών σκευασμάτων ομορφιάς, ώστε να μιμηθούν κάποιο ιδανικό γι' αυτούς life style.
- ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ-Όλο και περισσότεροι Έλληνες βρίσκονται χρεωμένοι σε κάρτες. Αγόρασαν την πρώτη, πήραν την δεύτερη για να ξεχρεώσουν την πρώτη κ.ο.κ. Ο καταναλωτισμός έγινε τρόπος ζωής και ψευδαίσθηση ισότητας. Η έλλειψη παιδείας ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό.

15 σχόλια:
Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα. Σήμερα πιο πολύ από ποτέ ο ανθρώπινος εγκέφαλος βάλλεται να υιοθετήσει άκριτα όλες τις νέες τάσεις και μόδες, χωρίς να έχει το δικαίωμα της επιλογής που είναιτο σημαντικότερο από όλα! Κάπως έτσι, άλλοι επιλέγουν για μάς χωρίς εμάς!
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα με τη δαιμονοποίηση όλων των κακώς κειμένων, μόνο και μόνο για να τη βγάζουμε καθαροί. Συμφωνώ γενικά με το attitude του post, γιατί απλά η πλειοψηφία γύρω μας ζει με αυτούς τους στόχους. Ολα μπορούν να λειτουργήσουν θετικά. Και δε νομίζω ότι η εξέλιξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας γίνεται με κακές προθέσεις. Απλά εμείς τις χειριζόμαστε με μη ωφέλιμο τρόπο. Και γιατί μας νοιάζει να μοιάσουμε κάτι, να νοιώσουμε κάποιοι και να απομακρυνόμαστε από το είναι μας. Πόσο μάλλον αναμεταξύ μας
Καλησπέρα φίλε samael,Παρατηρώ ότι τα περισσότεροι εθισμοί απ’ όσους θίγεις, πλην τριών – τεσσάρων (image sex, τζόγος, fit – addicts, ανορεξία) έχουν καθαρά ουδέτερη και όχι εκ φύσεως αρνητική χροιά.Η τεχνολογία και η επιστήμη προοδεύοντας μας δίνουν τεράστιες δυνατότητες και άπειρες επιλογές. Συνήθως αυτές είναι ουδέτερες, ούτε αρνητικά, ούτε θετικά φορτισμένες επί της αρχής. Το θέμα, λοιπόν, είναι πως χρησιμοποιούμε αυτές τις δυνατότητες και επιλογές. Π.χ. μπορούμε να είμαστε σε καλή φυσική κατάσταση μέσω του γυμναστηρίου, να επικοινωνούμε ευκολότερα, διευκολύνοντας τη ζωή μας μέσω των κινητών τηλεφώνων, να έχουμε τρισεκατομμύρια πληροφορίες στο πιάτο μας μέσω του διαδικτύου, να βλέπουμε ποιοτικά προγράμματα στην τηλεόραση κλπ. Όλα τα άλλα είναι απλά στρεβλή χρησιμοποίηση των δυνατοτήτων που μας παρέχονται.Σαφώς τα media παίζουν ένα ρόλο, διαφημίζοντας (έμμεσα και άμεσα) αυτούς τους εθιστικούς μηχανισμούς, ωστόσο εμείς έχουμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε τι ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία μας και τι όχι. Σίγουρα έχουν, λοιπόν και τα ΜΜΕ τις ευθύνες τους σ’ αυτό που περιγράφεις, όμως η ευθύνη είναι πρωτίστως δική μας. Όσο "δαιμονοποιούμε" τα media κατά κάποιον τρόπο αποποιούμαστε των ευθυνών μας…
Με μια λέξη : marketing...Αυτο καθορίζει τη ζωή μας?Τελικά δεν έχουμε δυνατότητα επιλογής?Μήπως αντί να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας απλα φοράε παρωπίδες κοιτάζοντας προς διαφορετική κατεύθυνση απ'ότι οι παλαιότεροι?Φιλιά πολλά!@
Το φαινόμενο με τις πιστωτικές έχει παραγίνει.Σε λίγο καιρό θα φοράμε ακόμα και τσιπάκι ενσωματωμένο για να κάνουμε τις αγορές μας...Οσο για το image sex είναι η εύκολη λύση σε μια εποχή που τα θέλουμε όλα χωρίς να κοπιάζουμε η ν'αγωνιζόμαστε...Συμφωνώ με όλα όσα ανέφερες!
@cinderella:"...άλλοι επιλέγουν για μάς χωρίς εμάς!"=>Και πάντα για το καλό μας...@mad:Σίγουρα η τεχνολογία δεν ευθύνεται για τους εξαρτημένους που δημιουργεί.Από την άλλη καλό είναι ν' αναφέρονται τα κακώς κείμενα, είναι ένα πρώτο βήμα καταπολέμησής τους(ο καθένας από μόνος του φυσικά).@δ.τζ.:Κανένας εθισμός φίλε δ.τζ. δεν είναι ουδέτερος. Άλλο οι εθισμοί, άλλο τα αντικείμενα του εθισμού τα οποία είναι ουδέτερα. Τα παιδιά που έχουν από 15 χρονών κινητό ας πούμε δεν νομίζω πως το κάνουν για θέμα επικοινωνίας. Ούτε οι τύποι που μιλούν καθημερινά 2 ώρες στο κινητό αγνοώντας το κακό που κάνουν στην υγεία τους, ενώ υπάρχει κι η δυνατότητα του σταθερού. Τα ΜΜΕ έχουν πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης καθώς βρίσκουν ππατήματα στην ελλειπή παιδεία. Βομβαρδίζουν μ' ένα σωρό πρότυπα τα οποία προκαλούν συμπλέγματα και εν συνεχεία προτείνουν τα "αντίδοτα" μέσω των διαφημίσεων. Σίγουρα ο κθένας μόνος του πρέπει να πολεμήσει τον κάθε εθισμό μέσα του.ΥΓ.Δυστυχώς αναγκάστηκα να σβήσω το πρωτότυπο σχόλιό σου, γιατί παρουσίαζε κάποιο πρόβλημα (δεν γνωρίζω τι) και δεν άνοιγαν καθόλου τα σχόλια.@σκορπίνα:Γεια!Ίσως ο αυτοπροσδιορισμός περνάει από τις έτοιμες λύσεις, που καιρός για σκέψη! Ακόμα και οι σχέσεις μπήκαν στην διαδικασία του marketing.@awakened:Έτοιμες λύσεις για παραδομένους. Με το τσιπάκι μην το γελάς...στην Αμερική ήδη 2000 άνθρωποι το φορούν για να κάνουν αγορές και συναλλαγές στις τράπεζες...
Συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ!καλησπερα
Συμφωνώ απολύτως με την ανάρτηση, μέχρι την τελευταία λέξη.Η φράση: "...Η αποξένωση μεγαλώνει και ταυτόχρονα αυξάνονται οι διαφημίσεις "πακέτων επικοινωνίας". Μεγαλύτερη ειρωνία για τον σύγχρονο πολιτισμό δεν υπάρχει...", είναι 'όλα τα λεφτά'.Την αγοράζω!
IMAGE SEXΑΝΤΙΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΑ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ-ΚΙΝΗΤΑINTERNETΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ-ΤΖΟΓΟΣΑΝΟΡΕΞΙΑFIT-ADDICTSΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ως ΘΕΑΜΑ ΤΡΑΦΦΙΚ ΟΠΛΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΛΗΓΕΣ ΚΑΙ ΠΗΓΕΣ ΕΥΚΟΛΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ
@κορκόδειλας:.........Καλησπέρα φίλε!@βόρειο σέλας:Όπως επίσης διαφημίζουν οι τράπεζες ένα σωρό "διευκολύνσεις" για ν' αποκτήσουμε οτιδήποτε την ίδια στιγμή που πολλοί βρίσκονται στα όρια της φτώχειας. Μας θέλουν σκλάβους.@τάσος:Πολύ σωστά αναφέρεις και το θέαμα, αν και τόσο ο επαγγελματικός αθλητισμός, όσο και τα ναρκωτικά υπάρχουν δεκαετίες.Πολύ σημαντικό είναι και το θέμα του trafficking.
samael συνεχισε να ριχνεις μπομπες στο ιντερνετ ,μπας και ξυπνησουν οι πεθαμενοι ¨συνεχισε να ριχνεις καμια μπομπα κι οσοι αλλοι μπορουνε, μπας και αναστηθουνε οι νεκροιπες τα να τα ακουμε κι εμεις γιατι μπορει να ειμαστε πιο νεκροι κι απο τους αλλους
To μόνο που μπορώ να πω είναι ότι χαίρομαι που βλέπω ότι υπάρχουν άτομα που μοιράζονται τις ίδιες απόψεις, παρόλο που προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο...
diewazo proti fora to blog soukai me aresi olo kai perisoteroGeorgios P
διαφωνω με τον τροπο που παρουσιάζονται πολλα απο τα πράγματα στο blog καθώς ειναι αναίτια μαυρα και νομιζω οτι δημιουργουν τζαμπα προβληματισμους. με αλλα λογια, σε δουλεια να βρισκομαστε. υπαρχει και μια ταση "ψωνισμού" βλεπω (αφυπνίσεις τα ποστ ή τα comments.....). Μου αρεσουν αυτες οι "προσπαθειες αφυπνησεις" αλλα καταληγουν λιγο παραλογες πολλες φορες και γραφικες. (γιαννουλακο εσυ εισαι;;;;). Καλη χρονια σε ολους
@georgios:Να' σαι καλά φίλε μου. Καλή χρονιά!@kostas:Δικαίωμα να έχεις την γνώμη σου φίλε μου. Δεν καταλαβαίνω που είδες το μαύρο. Διαφωνείς με την κριτική; Δεκτόν. Πες μου όμως τα δικά σου επιχειρήματα. Όχι μιλώντας γενικά κι αόριστα.Τάση ψωνισμού; Προφανώς δεν διαβάζεις το blog καιρό. Οπότε δεν έχεις καταλάβει πως πολλά πράγματα έχουν και αισθητικό ρόλο. Δεν προσπαθώ να αφυπνίσω κανέναν. Δεν ξέρω ποιος και αν το αξίζει κι ούτε έχω αρχομανία. Αν περιμένεις να διαβάσεις μια "ροζ" θέαση των πραγμάτων θα σε δυσαρεστήσω.Δεν μ' αρέσει να χαιδεύω αυτιά και δεν είναι όλα "δεν βαριέσαι". Τζάμπα προβληματισμούς;Μάλιστα...μπορείς να μου αναφέρεις έναν;Εσένα τι ακριβώς σε προβληματίζει στην ζωή σου; Εννοώ εκτός απ' το που θα χαλάσεις τα λεφτά σου και τις διαπροσωπικές σου σχέσεις.Σ'έναν παραληρηματικό κόσμο ας υιοθετήσουμε μια παραληρηματική οπτική. Συνήθως γραφικοί θεωρούνται όσοι είναι ρομαντικοί. Ναι φίλε μου προτιμώ γραφικός με τον τρόπο που το εννοείς παρά γραψαρχίδης.Εξάλλου δεν μπορούμε ν' αρέσουμε σε όλους...κι ούτε το θέλω!Καλή χρονιά σου εύχομαι!ΥΓ.Ποιος είναι ο Γιαννουλάκος;
Δημοσίευση σχολίου